woensdag, februari 27, 2013

Vervolg over de klacht bij de Direk tbank

De Direkt bank liet me op 1 februari per e-mail weten dat mijn brief met de klacht over de moeizame extra aflossingen was ontvangen en dat ik bericht binnen drie weken zou ontvangen.

In 2012 ontving ik, na invullen en verzenden formulier m verzoek aflossing, een brief met daarop de datum waarop zou worden geincasseerd.
In werkelijkheid werd drie keer afgeschreven en moest ik dat alsnog zelf vijf keer veel later overmaken. Voordat dit zover was, belde ik naar het 0900 nummer en hoorde ik de smoezen aan. Dan wachtte ik nog wat en uiteindelijk mocht ik het overmaken.
Dit wachten leverde veel creditrente op mijn bankrekening bij de ASN bank op.

Vandaag is het 27 februari en dat is 26 dagen na de e-mail en ruim een maand later dat ik mijn klacht per brief verzond.

Bedelen om een antwoord bij de Direkt bank heeft geen zin. Te vaak is er wat beloofd, wat niet werd nagekomen.

Ik moet dus verder. Naar de Kifid, ombudsman en een copie van de klacht naar de AFM.

Wat zou het fijn zijn wanneer ik net zo eenvoudig als klanten  bij de ING bank kon aflossen.

Komend weekend zal ik het epistel schrijven.
Zucht.


Update 1-3-2013:  E-mail ontvangen dat ik uiterlijk 5 maart bericht krijg. Ik ben benieuwd.
Update 5-3-2013: E-mail ontvangen dat het antwoord nog even op zich laat wachten.
Update 6-3-2013: E-mail ontvangen met excuses en het zal nooit meer gebeuren. Dat was het laatste antwoord. Beetje slap eigenlijk.
De verantwoordelijke is kennelijk met zwangerschapsverlof of zo.

7 opmerkingen:

  1. Je hebt verdorie ook wel pech! Gelukkig is het bij mij niet zo erg. Ik ontvang taal noch teken op mijn verzoek om te mogen aflossen. De afschrijving volgt later dan adoor mij voorgesteld. Maar verder gaat het goed tussen mij en de Direktbank. Door jouw berichten kijk ik vaak met angst en beven naar de volgende aflossing: wat zou me nu weer allemaal te wachten staan. Ik heb nu 4x afgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinigaan, ze vinden me vast vervelend met al die tussentijdse aflossingen.
    Jij lost slechts 1 keer per jaar af. Dat probleem overkomt jou vast niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tuurlijk vinden ze je vervelend met je kleine bedragjes aflossing tussendoor. Beetje opsparen want in principe moet iedere keer een nieuwe wijziging contract opgemaakt worden.

    Wat een pech wat een pech wat een pech lees ik dan als reactie....ja ja dat zal wel. Je bent het geld toch niet kwijt? Dus pech? Kom op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem, geluk heb ik dat ASN 1procent rente vergoed op de betaalrekening.
    Pech dat dit geld niet bij de aflossing hypotheek terecht komt. Dat levert 4,15 procent op.

    Ik sta verbaasd over jouw bijdrage, werk je bij die bank of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ellende! Te idioot voor woorden. Wij hebben IN G, wij kunnen wanneer we maar willen aflossen (ik geloof met een minimum van 500 euro).

    Na een week of drie komt er dan een brief met de nieuwe 'tussenstand', en het nieuwe maandbedrag.

    BeantwoordenVerwijderen