donderdag, februari 14, 2013

Zonder jas in de winter naar het strand

Afgelopen zondag zei ik spontaan, zullen we even naar het strand gaan? Ik had geen jas bij me, de zon scheen heerlijk. Samen met vele anderen liepen we naar het strand. Koud had ik het niet. Lang bleven we ook niet.

Had ik maar wel een jas aangetrokken, sinds maandag was ik eerst hees, toen verkouden, gisteren de hele dag in de lappenmand, vandaag hoest en proest ik er vrolijk op los.
Of ik niet beter thuis kan blijven werd er vandaag gevraagd, maar ik voel me schuldig, zo stom, zo stom!

Nog een dagje, en dan is het weer weekend, dacht ik....

Vandaag vrijdagmorgen 15 februari leerde ik dat ik piepend adem haalde, met paracetamol verbeterde dat.
De assistente van de huisarts vertelde dat ik vermoedelijk de heersende griep te pakken heb, wanneer ik voldoende weerstand had gehad, had ik uiteraard geen last gekregen van deze griep.

Mijn plan voor dit jaar is, nu ik minder lang van huis ben voor woon-werk weer wat vaker die 13 kilometer te fietsen en zo die weerstand te verbeteren.


5 opmerkingen:

  1. Verkoude word je van een virus, beterschap.

    Deb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoeft geen schuldgevoelens te hebben over die wandeling zonder jas...je kreeg het waarschijnlijk
    gewoon kado van iemand anders...zoals
    Deboor hierboven al zei...
    Heel veel beterschap en veel succes met je voornemen om terug meer te fietsen.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beterschap, helaas heerst het op het moment. ook hier is de griep langs geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @De3boor, dank je, het hielp me minder schuldig te voelen.
    @Ver-greetmenietje, ik denk nog, had ik niet meer rustig aan moeten doen, meer weerstand opbouwen?
    @Vlijtig Liesje, bedant
    @Elisa M, vervelend hè.

    BeantwoordenVerwijderen