donderdag, maart 14, 2013

Cv monteur vergeet de cv te tunen bij jaarlijkse onderhoudsbeurt.

Tunenvan de centrale verwarming helpt bij het goed op temperatuur houden  van het huus.

Vorig jaar heb ik mijn verwarming laten tunen, het was hierdoor veel sneller behaaglijk.
Gisteren kreeg de cv en de wtw de jaarlijkse onderhoudsbeurt, de monteur vulde de cv bij en vertrok na een uur werken. Omdat de loodgieter wederom te laat arriveerde en de dag verder ging, besloot ik niet te zeuren, en mijn handtekening te zetten op de onderhoudsformulieren.

Gisteravond viel het me al op dat de convectoren koud waren en vandaag heb ik bij weer een koude convector de thermostaat een zet omhoog gegeven tot 21 graden. Dit was een uur geleden en nog steeds is de kamertemperatuur 18 graden!

Nu maar hopen dat de monteur volgende week woensdag 's morgens om 8 uur tijd heeft, want  ook volgende week heb ik nog meer dingen te doen op mijn vrije dag.

Zojuist schreef ik een e-mail met de vraag om snel langs te komen. Grr...
Ik verwacht niet dat het extra bezoekje geld gaat kosten. Ik betaal voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt 142 euro. Dat is snel verdiend voor een uur werk onderhoud aan CV en WTW

Kom alstjeblieft niet aan dat jij het wel zonder loodgieter kan. Dankzij mensen zoals ik, rolt er tenminste wat geld in de economie.


Update: het was iets met de thermostaat? Ik bracht de sleutel in een enveloppe in het weekend bij de monteur.
Alleen de monteur heeft aan alle apparaten gezeten. Het probleem is opgelost.

20 opmerkingen:

  1. Normaal gesproken doen ze bij een onderhoudsbeurt niet aan tunen, kost ook een hoop tijd aanvoer/retour controleren boel goed ontluchten alle voetventielen instellen en dan parameters instellen ketel zijn er veel bij die na een maand nog te pielen aan de ketel ivm afstelling.

    Ketel hier komt langzaam op gang max 1 graad verhoging per keer de boel laat lang nadraaien pomp laagste stand etc...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is geen kwestie van ik kan het zelf wel, ik moet het zelf wel doen,domweg omdat ik geen geld heb om allerlei klusjes door vaklui te laten doen, gelukkig zijn er inderdaad mensen die wel mensen in huren voor allerlei reparaties en onderhoud,maar zoals ik al zei , je moet het wel kunnen betalen ,ik heb door financiele oorzaken al heel dingen zelf moeten leren ,omdat ik niet het geld heb om dat soort dingen te laten doen,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons kost het jaarlijkse onderhoud van de cv met zonnecollectoren 87,50 per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem1, hebben convectoren voetventielen? Sinds vorig jaar weet ik dat er een draaiknop op zit, waarmee je hem open of dicht kan draaien.

    @Anoniem2, daar word je dan wel erg zelfstandig van.

    @Vlijtigheid, mooie prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij kregen een onderhoudscontract aangeboden voor 100 euro, ex voorrijkosten bij reparaties.

    Elders vond ik een onderhoudscontract voor 60 euro, inc. voorrijkosten bij reparaties...

    Volgens mij loont het ook bij dergelijke zaken om eens rond te bellen.

    Hopelijk wordt je cv goed getuned! (al zit dat niet bij standaard onderhoud in - wel vreemd dat dit eerst niet was. ).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Bespaarzuinig, daar heb ik vorig jaar die man extra voor laten langs komen. En betaald.

    Is het onderhoud bij jou ook voor cv en wtw?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil niet zeuren, maar onze loodgieter rekent nog geen 90 euro voor het onderhouden van onze ketel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, alle nieuwe radiatoren hebben voetventielen die kun je net aals de draaiknop bovenop dicht en open draaien om een lage retour te krijgen.

    Altijd als cv getuned parameters opschrijven mochten ze ketel resetten kun je zelf de gegevens weer invoeren.

    Simpel testje of je verwarming goed afgesteld is boven heet in het midden goed warm en onder hand warm maar er moet tussen boven en onderin een werkelijk voelbaar verschil zitten.

    Anoniem maakt niet uit ik heb het geld er ook niet voorover en de huidige Hr ketels kunnen makkelijk met eens in de 3 jaar onderhoud want er weinig slijtage en dergelijke mensen willen zekerheid en denken dat te kunne kopen met een abbo maar als je keer meekijkt kun je het zelf ook wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lezen blijft toch moeilijk voor sommigen. De kosten zijn 142 euro voor een onderhoudscontract aan CV + WTW, dus niet alleen een CV-ketel. Appels met peren vergelijken noemt men dat.

    142 euro valt best mee qua kosten, bedenk je namelijk ook dat ze bij problemen zonder voorrijkosten op je stoep staan. Problemen ontstaan altijd wanneer je het niet kunt gebruiken, bijvoorbeeld bij strenge vorst. Dan ben je erg blij dat je een contract hebt lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hopelijk word het snel voor je opgelost!
    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Zakelijk bezuiniger, daar heb je een goed punt, als de nood aan de vrouw is, komen ze zo langs.

    Er is een ziek personeelslid en mijn cv brandt op een consuminderend temperatuurtje. Dat is best goed. Nu heb ik even geen gasten, gelukkig maar, want anders kan ik die lagere temperatuur niet verkopen.

    Maandag komt de loodgieter langs. Dit weekend stop ik de huissleutel in een enveloppe en duw die door de brievenbus van de loodgieter.
    Als maandagavond de volgende gasten voor een super crisisprijs komen brandt mijn cv weer en niet de elektrische kachel. Dat houdt de exploitatiekosten laag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lijkt me gewoon een misverstand dat opgelost gaat worden. Alle bovenstaande commentaren niet waar eigenlijk. Komt goed, maandagavond is het weer lekker warm in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Ella, jammer dat ik weer iemand in huis moet laten, zonder dat ik er bij ben. Net een doorgangshuis zo..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn voor meneer "de Zakelijke bezuiniger"dat hij zo goed kan lezen.Uit het stuk wordt mij niet duidelijk wat WTW betekent. Ook niet wanneer ik erop klik. Het is met zulke abonnementen vaak zo, dat je jaren betaalt voor een service die je misschien nodig kan hebben.Wanneer dit b.v.8 jaren is heb je al 400 euro ingelegd. Het doet me denken aan een lidmaatschap van de ANWB of aanvullend verzekeren bij de ziektekostenverzekering. Betalen voor iets wat je misschien ooit eens nodig zult hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Legezakkenvrouw, wtw zit in vrijwel alle huizen vanaf ongeveer tachtiger jaren ingebouwd. Warmte terug win installatie. Koude lucht van buiten wordt in huis gehaald en berwarmd met de warme lucht die. Naar buiten toe gaat. Luchtverversingssysteem voor goed geisoleerde huizen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie dat eerdere reactie niet geplaatst is ?

    Maar je bedoeld gewoon een mechanische ventilatie een WTW systeem is tegenwoordig veel meer en dient er echt voor om energie te besparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Anoniem, sorry voor het niet plaatsen eerdre bericht.
    Ik kreeg teveel spam en leek me beter om te modereren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Anoniem, ik bedoel dus de energiebespaarder Wtw

    BeantwoordenVerwijderen