woensdag, maart 27, 2013

Het geld klots tegen de kade aan

De titel is een uitdrukking dat in de Rotterdamse haven vaker wordt gebruikt.

De afgelopen drie maanden ben ik in staat geweest om flink wat geld opzij te zetten. Maandelijks ongeveer 1000 euro  naar de algemene spaarpot en bijna 250  afschrijving auto en spekte ik mijn gelukkig gescheiden nicht ook nog eens maandelijks met 100 euro.
Dat is leuk voor een eenvoudige vrijgezel.

Helaas werd de  spaarpot voller, maar geen extra cent naar de hypotheekaflossingen. Mijn spaarpot is nog steeds geen goede buffer van 10.000 euro.

Het noodzakelijke opknappen van de beneden etage van mijn huis komt rap dichterbij en ik verwacht dat kost best veel geld, dus binnenkort kan ik stellen dat het geld mijn huis uitstroomt. Toch heb ik behoorlijke besparingen kunnen behalen door scherp in te kopen.
De buurman annex stofferingsbedrijf wil me niet eens meer iets leveren, want zo goedkoop als ik het nu kan krijgen, dan kan hij geen winst maken :-)) Dat vind ik in het geheel niet erg.

Toch vind ik het jammer dat ik geen extra euro hypotheek aflos, bovenop mijn gewone annuïteit.
Maandelijks doteer ik 659,10 aan de hypotheekbank en de rente was afgelopen keer nog slechts 176,79.
Als ik een simpele mogelijkheid had om af te lossen, dan zou ik komende maand nog eens extra een paar honderd euro aflossen, omdat de hypotheek dan de 49.999 zou hebben bereikt.

3 opmerkingen:

  1. Komt helemaal goed hoor, die vier is er vast sneller dan je denkt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Simpel. Stel de renovatie uit.....en neem een kunstgebid :-) dat is dan 2x winst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Valhalla, ik begin pietsje vertrouwen te krijgen, maar zal dolblij zijn wanneer ik de eindstreep haal. Tegen die tijd klim jij tegen een Noorse berg op grenzend aan je achtertuin.

    @Anoniem, goed voorstel. Ik ga er een jaartje over denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen