zondag, maart 17, 2013

Leuke taaltest

Een Taaltest van 100 woorden die snel aan je voorbij rollen. Zowel bestaande als niet bestaande woorden. Het enige wat je moet doen is klikken op ja of nee. Bestaat het woord of niet.

Voorafgaand aan de test wordt je leeftijd gevraagd, je afkomst, je opleiding.
Dan begint de test.

Aan het einde van de test krijg je een overzicht van de snelheid waarin je de woorden herkende.
Bij sommige woorden waarvan ik ja, of nee klikte, dacht ik soms,oeps, die heb ik fout. Je kunt dus beter wat langzamer zijn. Aan heteinde van de test bleek dat ik nog veel tijd over had. Zonde dus dat ik niet mezelf niet meer tijd gunde.

Je krijgt ook het overzicht welke woorden je goed of fout had.



Doe de Test





Mijn resultaat was 70 procent.

11 opmerkingen:

  1. Leuke test, vooral omdat je soms twijfelt of het een bestaand woord is of niet. Ik zat op 96%

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar zag je dat dan? Ik heb m ook gedaan maar ik kon niet zien hoeveel tijd ik over had... Had 86% :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb hem nu meerdere malen gedaan en zit tussen de 84 en 94...... misschien omdat ik altijd veel gelezen heb?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Wel lastig als je dyslectisch bent. Toch nog 81% gehaald :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idd een erg leuke test!
    score 75;-]]

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 84%! Viel me niet tegen, als ook nog friestalige

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 84%! Viel me niet tegen, als ook nog friestalige

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hem ook gemaakt Opnieuw beginnen. Ik had 90% van de woorden juist herkend en 3% van de bestaande woorden niet als juist herkend. Geeft een gecorrigeerde score van 87% en hierbij behoor ik tot de absolute topgroep..... ;-)....

    Leuke test!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Allen, zo te zien hebben jullie goed gelezen dat je ook wat langzamer kon zijn.
    Ik had iets meer dan de helft van de tijd gebruikt.

    Leuke test, en ja Ellen, natuurlijk ben jij de topper.

    BeantwoordenVerwijderen