dinsdag, maart 19, 2013

Mijn kapsel

Mijn haren, die was ik al sinds tijden met gewone vloeibare zeep. Het zit tevens in beide zeepdispensers.
Destijds tijdens het skieën in Oostenrijk, moest de reisgenote speciale shampoo kopen, want die glansde zo goed. Jaren heb ik overal gezocht naar de beste shampoo's die het mooiste konden zorgen voor mijn haren.
Het was zelden goed.
Op een dag ging ik vloeibare zeep gebruiken en mijn haar glanst weer.

Deze dispensers zijn handig in de douch, maar ook zuinig in gebruik, zelfs als de zeep van de Action afkomt. Nog zuiniger als je vloeibare zeep zelf maakt met Marseille zeep.



Mijn haar verf ik met kappersverf van Loreial, die koop ik niet via internet, alhoewel die ook voordelig is. Ieder jaar met mijn verjaardag ontvang ik een kortingsbon van 10% en dan spoed ik mezelf naar de haarshop en koop een stuk of 8 tubes verf en een voorraadbus 6% oxidantcream en daar doe ik het hele jaar door, meestal iedere vier weken de uitgroei bijhouden.

Inmiddels heb ik iemand in mijn netwerk die ook gekozen heeft voor zelf haar verven in plaats van naar de kapper. Regelmatig, zo ook vanavond verven wij elkaars haar.

Appelazijn wordt tevens geadviseerd voor het reinigen van het haar, schijnt ook heel goed te zijn. Appelazijn is ook gemakkelijk zelf te maken, het duurt twee weken. Kost niets, alleen je oude appelschillen. In het laatste blad Gelukkig stond ook een goed recept.

Of zoals N(euro)otje doet, zuiveringszout en appelazijn. kost ook bijna niks
of je wast het nooit meer, ziet het haar er ook beter van.

Baking soda ook voor tandenpoetsen te gebruiken, lees artikel in de Volkskrant van 1995

2 opmerkingen:

  1. uhh...wat dacht je van groene zeep? Ik gebruik het al zes jaar, en mijn echtgenoot ook. Je haar moet er even aan wennen, omdat het veel minder ontvet dan "gewone" zeep of shampoo (duurt een week of vier). Ik ben er erg tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik was al een jaar mijn haar met 2 eieren opgeklopt met beetje water, inmasseren 5-10 min. wachten en uitspoelen. Ik heb halflang droog haar en het is nu veel voller.
    Voor een conditionervervanger heb ik nog geen goede oplossing, de azijn maakt het zo slecht doorkambaar en stug dat beviel me niet.

    BeantwoordenVerwijderen