donderdag, maart 07, 2013

Mooie bos bloemen gekregen van de Direktbank


Ik heb problemen gehad met de Direktbank over de moeizame manier van aflossen die behalve dat deze moeizaam is, ook nog eens niet volgens de procedures van de bank werd uitgevoerd.

Het enige magere voordeel dat ik had was dat mijn totale bankkosten in 2012 bij de ASN bank 0,49 cent waren.
De kosten voor deze bankrekening zijn 12 euro per jaar, en je ontvangt 1% creditrente over het tegoed.


De hypotheekrente is 4,15% per jaar. Ik had nog veel meer voordeel kunnen hebben. Maar dat is helaas niet zo.


De klacht is nog niet afdoende opgelost, omdat degene die dat moet doen er niet is. De deadline voor het oplossen van de klacht is allang voorbij. Degene die er echt wat over te zeggen heeft is helaas al langere tijd afwezig.
Maar de problemen waardoor de procedure niet correct werd uitgevoerd, zou nu opgelost moeten zijn.

Mijn buffer is nog niet groot genoeg, en ik wil graag mijn beneden etage van een fatsoenlijke vloerbedekking voorzien, dus ik moet nog even verder buffelen. Stel dat mijn hypotheek bij de ING zou lopen, dan zou ik zo maandelijks 500 euro aflossen. Het zou toch mooi zijn, wanneer mijn hypotheeksaldo de 49.000 euro zou halen?!


Update vrouwendag 2013: Er komt een wijziging in aflossen, speciaal voor mij schreven ze, maar ik hoop dat anderen er ook hun voordeel mee kunnen doen.

3 opmerkingen:

  1. ik hoop dat de wijziging snel wordt doorgevoerd: elke maand een bepaald bedrag lijkt me ideaal: dan gaat het bijna onmerkbaar. Groet anna

    BeantwoordenVerwijderen