vrijdag, maart 22, 2013

Nog meer plantjes in wording in huis

De huidige kou, het is eind maart en  komend weekend wordt 's nachts  -4 's nachts. Nog is het niet de tijd om in de volle grond te zaaien.
De oplossing is dan ook om of in de kas of in huis voor te zaaien.

In mijn kastenkamer staat van alles voor te kiemen en ik ging verder, ook prei, goudsbloemen, en andijvie staat sinds een uur voor te kiemen.
Ik kan me niet heugen dat het zo'n koud voorjaar was. Kunnen we het woord global warming afschaffen?

Dit jaar wil ik mijn best doen om geen voor gekweekte plantjes bij de kweker te kopen. Omdat ik nu beschik over wat meer vrije tijd, samen met de nieuwsbrieven uit het  Consuminderhuis heb ik echt weer zin in moestuinen. Eigen kweek smaakt lekker.

Omdat de tuinbonen zo slecht opkomen onder glas kocht ik afgelopen week nog een klein pakje a 1,50 er bij op de Rotterdamse markt, vlak bij de bibliotheek. De vrijheid om met de scooter pijlsnel overal te komen, te parkeren, is fantastisch, ook de frisse neus die je daar en passant mee haalt.


Eind van de middag kwam ik terug van de werkconferentie in het vier sterren hotel waar we de gelukkig gisteren tegen  de avond nog een stuk in het Brabantse bos kunnen lopen en zaten we gisterenavond rond een houtvuur in een opperbeste stemming. Mijn dieet is een ramp met dit soort uitjes.
Meestal is het zo dat je wanneer je voor overleg op een mooie bestemming aankomt, je er ook verder niets van meekrijgt. Dit keer konden collega's met mij meerijden naar de bestemming, dat is dan ook wel aardig. Vandaag bleek maar weer eens hoe slecht rijwindbestendig de Toyota Aygo is. Bijsturen dat ding, maar het ging en we zijn veilig terug.

5 opmerkingen:

  1. Maart roert zijn staart en aprilletje zoet... was vroegah blijkbaar niet zo gek, dat rotweer. Maar balen is het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan ook niet wachten om te starten met mijn volkstuin. Vorig jaar waren de asperges al afgedekt en alles was omgemaakt. Nu nog niets.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wat zal z0'n Dinky Toy wegen. Voortaan gewoon zwaarlijvige collega's mee laten rijden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Allen, ben ik niet de enige.

    @LegeZakkenVrouw, ook een keertje meerijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit ook te wachten om buiten aan de slag te kunnen. Heb al gezaaid in de kas, sla, radijs, benieuwd of het zal boven komen

    BeantwoordenVerwijderen