vrijdag, maart 15, 2013

Stalen vloerbedekking in huis

Thuis liggen sinds een week stalen marmoleum en stalen pvc in huis.

Wat een prettig verschil met shoppen op internet versus shoppen in de winkel.

In de winkel moet je snel je keuze maken en stalen krijg je met moeite mee naar huis.

De vloerenhandel ma r mol eum thuis heeft zijn verzameling uitgebreid en rustig  laten zien en stuurde de stalen per post op.

Wilde ik eerst vooral vrolijke kleuren die passen bij mijn kast en mijn humeur, ben ik nu toch tot de conclusie gekomen, dat houtkleuren wel zo rustig zijn om naar te kijken.
Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt, maar ik neig naar houtkleur en dan toch pvc met een goede toplaag en dikte.

De leverancier van m ar mo le um thuis vind ik sympathiek. Echter, zo weet ik sinds kort woont bij mij om de hoek de eigenaar van een vloerbedekkingzaak die zegt dat hij het nog voordeliger wil leveren. Hem vind ik bijzonder onsympathiek.
Economisch denken is de basis van consuminderen. Het is moeilijk om altijd naar de zakelijke kant te kijken.

Ik heb nog even de tijd.

11 opmerkingen:

  1. Ik zou vooral kijken naar service,levering en kwaliteit. Dat is vast wel op internet te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ella, de firma bij mij thuis heeft goede reviews op de website.
    Degene die mij adviseerde naar die man te gaan, was met hem zeer tevreden. Alletwee even goed dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ik dacht dat jeeen vloerbedekking van staal had genomen, vroeg me al af hoe energie-verspillend zou zijn (staal lijkt me niet echt isolerend).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In ons vorige huis hadden we Marmoleum. Met twee honden een must. maar helaas dat kon niet meeverhuizen en dat vond ik vreselijk. Hier gekozen voor laminaat en daar heb ik verschrikkelijke spijt van. In mijn zoon zijn niuewe appartement ligt pvc. Echt geweldig. bijna mooier dan marmoleum. Ik zou niet kunnen kiezen geloof ik. Hij heeft pvc in planken echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Astrid, pvc is makkelijker in gebruik en kan tegen water. Ik heb nu novilon top.
    Kan het pvc van je zoon meeverhuisd worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik het kon betalen bracht ik liever iets meer geld naar een sympatiek bedrijf dan minder geld naar een vervelend persoon (sommige mensen gun je iets wel/niet). Stel nu dat je er iets mee krijgt, dan moet je terug naar degene die leverde...

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Z@Anoniem, vanmiddag heb ik de sympathieke man gebeld die al vele dingen in en om het huis regelde en gezegd dat ik er nog niet uit ben, maar dat hij de klus krijgt.

    Hij zegt van zichzelf dat alleen een Pool viordeliger is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Opnieuw beginnen, nee dat pvc kan niet mee. zit heel erg vast aan de vloer. Geplakt en gerold. In zijn apartement dan toch. hoe het anders kan weet ik niet. maar het is oersterk. van het geschuif met kasten en meubels tijdens de verhuizing zie je niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Astrid, er bestaat ook klik pvc dat je wel mee kunt nemen, maar dat is weer duurder.
    Zag gisteravond dat mijn keuze pvc 54 m2 kost. Dat is wel erg duur.
    Blijf er niks meer over voor de wanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In mijn vorige huis hebben we laminaat laten leggen die sterk genoeg was. Zo ben ik erachter gekomen dat de goedkope vloer die we hebben sterker is als de duurdere variant.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stalen vloerbedekking kan echt fantastisch zijn. Toch zie je het niet vaak.

    BeantwoordenVerwijderen