zondag, maart 03, 2013

Tandarts gaf mening over Turkse tandarts

Gisteren bezocht ik de tandarts voor mijn halfjaarlijkse controle en uitgebreide mondhygiëne.

Omdat ik van plan ben om naar Turkije af te reizen in december heb ik zijn mening gevraagd over   Turkse tandartsen en of hij veel slechte Turkse kronen had gezien in zijn praktijk, zei hij het volgende:

Hij had ook van Nederlandse tandartsen alle soorten kronen gezien, goede en slechte kronen. Daar zat ook veel verschil tussen.
Ik overhandigde hem de CV van de Turkse tandarts en vertelde hem dat ik niet haar werk aan de Duitse universiteit had gecheckt. Maar dat ik wel in Rotterdam op consult bij haar was geweest en dat ik overwoog om in december 2013 naar Turkije af te reizen.
Hij vroeg me wat ik ging doen, als er een probleem was met de brug en de kronen. Ik vertelde hem dat ik voor nazorg dan in Nederland terecht kan, in Alkmaar.

Hij keurde het niet af en zei dat ik in september nog maar eens langs moest komen voor de volgende controle.  Hij wees me op mijn voortanden en vroeg me of ik dat ook wilde laten doen.  Misschien zei ik, daar wil ik nog over nadenken.

Ik zie wel wat ik nog over heb van mijn tandartsverzekering in september, en dan bespreek ik met hem wat we nog in NL gaan doen.

Fijne meedenkende tandarts heb ik nu.

4 opmerkingen:

  1. "Hij keurde het niet af en zei dat ik in september nog maar eens langs moest komen voor de volgende controle. Hij wees me op mijn voortanden en vroeg me of ik dat ook wilde laten doen. "

    Dus hij ziet (ook) handel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, hij is heel goed in economisch denken.
    Als iedereen wat meer als ondernemer dacht eten heel wat meer mensen brood met goed beleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede vakmensen hebben altijd veel werk en hebben absoluut geen last van crisis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben 2 keer bij deze tandarts geweest en ze levert inderdaad goed en mooi werk af. Let er wel goed dat je alleen laat doen waar je voor komt want ook deze dame is ondernemer en wil keihard geld verdienen. Moeten er tanden of kiezen getrokken worden dan raad ikaan om dit in NL te laten doen, is in Kusadasi duurder! Nadeel december is dat het steenkoud is daar en er weinig te shoppen valt omdat bijna alle winkels en tafeltjes dicht zijn. Voordeel is wel dat reis en verblijf dan veel goedkoper zijn.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen