woensdag, maart 06, 2013

Voor stofferings suggesties gebruik je Funda

Voor het opdoen van ideeën bij wijziging van de stoffering  probeer ik zoveel mogelijk ideeën op te doen.

Daarvoor heb ik in steeds weer nieuwe te koop staande huizen op Funda bekeken. Ik heb daarvoor de middenklasse woningen bekeken, zo tussen de 200.000 en 300.000 euro.

Het viel me op dat het overgrote deel van de woningen voldoet aan het type modelwoning. Geen schilderijen aan de wand, neutrale kleuren.

Het werd zelfs een beetje saai. Zo erg zelfs dat ik eindelijk een huis zag met een geverfde houten schommelstoel, ik dacht, gelukkig, eindelijk een afwijkend normaal interieur.

Het viel me verder op dat er veel huizen zijn zonder kleed op de harde vloerbedekking. Dat lijkt me best prettig. Nooit meer dat kleed uitkloppen of stofzuigen! 

Ik keek naar de stoffering op de trappen en daarbij viel me op dat veel trappen helemaal geen bekleding hebben, maar vaak voor de helft bekleed zijn met een stuk vloerbedekking of een stuk ijzer. Deze foto leende ik van het internet.

Het lijkt wel of er veel huizen al helemaal niet meer bewoond zijn. Zo kaal zijn die huizen.

In ieder geval heb ik geprobeerd om ideeën op te doen voor de stoffering van de benedenverdieping van mijn huis. 
Eind 2010 is de gehele bovenverdieping, inclusief de vloer van de badkamer voorzien van PVC stroken Flexxfloors Riet Eiken van de Gamma. Die is nu al uit de collectie. Later heb ik bedacht dat ik deze ook best wel zou willen hebben op de benedenverdieping.

Dit type Flexxfloors is niet zo geschikt voor de trap. Eigenlijk zou ik best Marmoleum willen hebben en daarvoor had ik vandaag een bedrijf over de vloer, die mij binnenkort een schriftelijke offerte wil gaan uitbrengen. Marmoleum heeft een garantietijd van 25 jaar en bovendien is het heel gemakkelijk schoon te maken.
De 12 treden trap bekleden kost 524 euro, maar om die prijs te halen, moet de rest van de beneden woning ook gedaan worden.


Als ik bij een internetonderneming Flexxfloors RietEiken bestel, dan kost me dat ongeveer  600 euro voor 50m2.  De onderhoudsman die regelmatig klussen uitvoert gaf me telefonisch een offerte van 524 euro met bon.  Voordeliger kan ook, maar ja, ik ben graag roomser dan de Paus.


Het bedrijf waar ik de Flexxfloors koop, die was vorig jaar al voordeliger dan  de prijs die Gamma me met korting voorrekende 12,50. Bij dit bedrijf kost dat 11,95 en 10 euro legloon.


Er zijn het afgelopen jaar nog betere kwaliteiten PVC bijgekomen, die kosten zo rond de 40 euro per m2.

Nadelen van PVC is dat er nerven in zitten, alle kleuren zijn net zo mooi saai  betrouwbaar als de te koop staande huizen op Funda. De nerven zijn op den duur net zo slecht schoon te maken als mijn huidige Novilon vloer, waar het vuil zich zo lekker in het reliëf ophoopt.

Marmoleum vereist weinig onderhoud, er zijn veel meer soorten kleuren, en ik vond een kleur die echt vrolijk is, zonder reliëf, gedoe, 25 jaar garantie. Als ik kies voor Marmoleum, kan ik ook de houten trap helemaal piep en kraakvrij maken, door schroeven in de vertrap te maken.
De vloer moet helaas helemaal voorbewerkt worden met weer een ander middel.

Eigenlijk zou ik gewoon voor kwaliteit moeten gaan en geen moment moeten twijfelen.

Survivor, schreef dat het gratis Survivor Magazine inspiratie geeft.

9 opmerkingen:

  1. Logisch dat het huis gepresenteerd wordt als koopwaar. Een huis met allerlei persoonlijke frutsels verkoopt niet. Mensen kijken daar niet doorheen, daarom presenteer je je koopwaar op funda zo voordelig mogelijk, net als op marktplaats. Kan duizenden euro's en maanden verkooptijd schelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jep.. niet iedereen is gecharmeerd van de schommelstoel van oma of de fotowand met je kindertjes :)

    Marmoleum heb je inderdaad echt in prachtige kleuren. Het is dat ik graag hout op de vloer wilde maar anders had ik dat ook gelegd. Lekker makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om daar funda voor te gebruiken...die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt door makelaars aangeraden om het huis zo leeg (en onpersoonlijk) mogelijk te maken. Hierdoor kunnen mensen beter zien wat de mogelijkheden zijn van de ruimten.

    Persoonlijk hebben we de trappen en de bovenverdieping laten stofferen in één stof (en één kleur) van hoogwaardige kwaliteit. Toegegeven, het was best prijzig, maar ik ben er enorm tevreden mee!

    Verder hebben wij ook inspiratie van Funda gehaald, alsmede uit de (gratis) magazines van Riviera Maison!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wij hebben al bijna 22 jaar mamoleum, ik zou niet anders willen,
    het is naar mijn mening warmer dan laminaat. ik maak het vaak met dettol schoon of jif of zelfs met bleek.
    nu moet ik er wel bij zeggen dat het heel goed gelegd is door de stoffeerder (mijn eigen man :) )
    maar dit terzijde.
    nadeel is wel dat vaak de vloer ook geegaliseerd moet worden.
    maar dan kan er gewoon een emmer water over gegooid worden.
    ik maak geen reclame, maar ben er echt heel blij mee. maar wilde er echt even bijzeggen dat het echt goed gelegd moet worden.
    heel veel succes met je keuze.
    met vr gr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem,

    Een leverancier van vloerbedekking die zes deuren verder woont, vertelde me dat marmoleum, bij particulieren anders wordt onderhouden dan wanneer het ligt bij bedrijven. Schijnt iets in de toplaag te zitten, dat anders is bij particulieren dan bij bedrijven.

    Collega, haar Marmoleum heeft ze niet telkens met een lak? behandeld en nu ze een dochter heeft, is dat gesleten in het midden van de woonkamer.

    Voor de epoxielaag, moet ik mijn spullen uit huis elders opslaan. Ik ben daar niet echt blij mee.
    Dan moet ik ook nog eens drie dagen elders naar toe, omdat die epoxielaag moet harden.

    Het is wel een gedoe.

    Eigenlijk ben ik erg tevreden met Flexxfloors. Op de bovenverdieping, die toch veel gebruikt wordt, heb ik nog geen slijtage gezien.
    Ondanks de groeven in het oppervlak is het toch eenvoudig schoon te maken.

    Ik neig naar PVC en ik heb nu al de p in dat er het laatste jaar zoveel soorten zijn bijgekomen. Ik zou het leuk vinden mijn hele huis in hetzelfde PVC te laten leggen.

    De ideale wereld bestaat niet. Perfect wordt het nooit.

    Hebben jullie geen slijtageplekken in je marmoleum?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou nooit en nooit meer marmoleum nemen. Ik ben net bezig om alles uit het zicht te krijgen. Toen wij 20 jaar geleden in dit huis kwamen wonen, heb ik voor heel veel geld op de 2 boven etages marmoleum laten leggen. Wij wilden graag een gladde en onderhoudsarme vloer. Als je die vloer enigszins mooi wil houden, moet je regelmatig dweilen naast stofzuigen en zeker 1x per kwartaal met een glansmiddel dweilen. 1x per jaar moet de hele boel op heel intensief gereinigd worden en voorzien van een nieuwe laag. In een huis kan dat niet met een blokmachine en dus zit je op je knieën. Sla je een keer over, dan zie je dat je krassen in je vloer krijgt. Dat is dus een ander nadeel,de enorme krasgevoeligheid. Ondanks het professionele leggen is er bij ons in huis op sommige plaatsen door uitdroging zelfs een barst ontstaan. Wij zijn dus bezig om boven alles te voorzien van allergie arme tapijttegels. wij hebben daar in 1 ruimte beneden al 7 jaar een goede ervaring mee. wij hebben dar dezelfde vloer liggen als in het restaurant van de dierentuin in Amersfoort.

    Wij hebben hardhouten trappen die we gewoon in de beits hebben. Voor beneden heb ik inmiddels een mooie stenen vloer besteld die we laten leggen met vloerverwarming eronder.

    Voor de trap zou je ook een renovatiebedrijf kunnen bellen.

    Ik kijk ook graag op Funda. Inspirerend en ook prettig als vergelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Herminez, dank voor je bijdrage. De samples heb ik nog niet ontvangen van marmoleumthuis.nl
    Vandaag werd mij verteld dat marmoleum tegenwoordig met een middel wekelijks behandeld moet worden. Dweilen met dat middel, dan bleef alles goed.geen jaarlijkse extra toplaag boenbeurt meer.
    Dankzij dit nieuwe middel.

    Ikoverweeg een kleurenstylistein de arm te nemen. Na zoveel jaar een foute vloer, Novilon top, heb ikhet wel gehad.

    Pvc bevalt me steeds beter. Maar dan wel de diamknd kwaliteit van flexxfloors, met 25 jaar garantie.

    BeantwoordenVerwijderen