zondag, april 21, 2013

Midden Delfland dag vanuit Vlaardingen -Vockestaert

Gisteren hield de natuurvereniging Vockestaert een rondgang langs diverse boerderijen.
Het natuurgebied ligt tegen Midden Delfland aan. Het Midden Delfland dat steeds kleiner wordt door de aanleg van de A4 en straks de aanleg van de Blankenburgtunnel en de nieuwe Rijksweg door het gebied. Kortom dit natuurgebied wordt steeds kleiner en de natuur activiteiten in het gebied uitgebreid.

Met mijn agrariersachtergrond uit een ver verleden, kriebelt het altijd wanneer ik objecten te koop zie staan. Zojuist bekeek ik ze op internet, maar ik kan het niet betalen. Een prijs van 8 ton is gewoonweg te duur en ik ben te oud.

Ergens is er ook een halve boerderij te huur voor 1500 euro per maand waarbij je netto inkomen minimaal drie keer de huurprijs moet zijn.

Enfin genoeg gekeken naar het groenere gras van de buren.

Gisteren kocht ik op een Nederlandse wijnboerderij een fles Rode Delfland wijn van 16,95 die nu van mij het predikaat, wachten op een mooie gelegenheid heeft meegekregen.

De werkelijkheid over het achteraf wonen is dat ik inmiddels tot de ontdekking ben gekomen dat die donkere smalle landweggetjes maar slecht begaanbaar zijn in de winter.
Ik geniet van mijn mooi aangelegde achtertuin, in de nabijheid van polder en stad.

Door het aflossen van de hypotheek en eeuwig durend onderhoud spendeer ik redelijk veel aan mijn huis, maar het wordt steeds weer meer mooi en het huis wordt steeds meer van mij.

3 opmerkingen:

  1. Dat laatste herken ik helemaal! Hier is het ook veel aflossen en verbouwen/onderhouden dat de klok slaat. Soms wel erg pittig, maar het maakt het ook steeds meer 'eigen' en zorgt dat we dingen beter onder de knie krijgen, om het zo maar te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Correctie: Blankenburgtunnel, vernoemd naar het verdwenen dorp Blankenburg.

    BeantwoordenVerwijderen