maandag, april 15, 2013

Shoppen met de styliste

Woensdagmorgen ga ik met de styliste bij een Rotterdamse woninginrichter mijn vloerbedekking, met trapneuzen en lijm bestellen.

Ongelofelijk dat ik via haar advies waar ik slechts 100 euro voor betaalde en waarvoor ze zeker 1,5 uur binnen is geweest, mij adviezen gaf en dat ik de meest aantrekkelijke prijs binnen heb gehaald.

De kleuren passen bij elkaar, zijn verrassend en bovenal wordt de gehele vloer wanneer die gelegd is zeker 1000 euro voordeliger dan via het laten leggen van de vloerenzaak.

Ik had hem de opdracht gegund, echt waar, maar na heen en weer praten was het toch zeker 300 euro duurder dan waarvoor ik het nu kan kopen.
Drie-honderd-euro is een boel geld.

Ik zal wel nooit te  weten komen wat er verder voor de styliste in zit, die afgelopen weekend op een woonbeurs in Milaan was waar 24 zalen vol met woninginrichting stond.
De trend voor de komende tijd is de kleur ingetogen.

Vertrouwde kleuren grijs, naturel tinten en zwart gecombineerd met kleuraccenten in meubels en accessoires.
Veel bijzettafeltjes, de salontafel is niet altijd meer aanwezig, spelen met gekleurd licht.

Mijn trend is warm en levendig, kwaliteit voor een lage prijs. Kleuren waarbij ik me thuis voel. Die me zegt, dat ben ik, niet grijs, maar positief en vrolijk.


Update: het scheelde uiteindelijk niet zoveel als ik had gedacht. Of ik een pvs click wilde met minder toplaag, in plaats van de kleur die ik had uitgezoht. Dat was de aantrekkelijke prijs.
Al te lang heb ik me geergerd aan de toplaag van mijn huidige vloer, om dan een minder slijtvaste te neemen. Ik ben niet van plan te verhuizen, dus het wordt de betere kwaliteit gelijmd. Zo weet ik zeker dat er over minimaal 20-25 jaar een nieuwe vloerbedekking hoeft te komen.
700-800 duurder dan ik dacht. Jammer.
ik voelde me gefopt.

5 opmerkingen:

  1. Doet deze styliste ook adviseren hoe je het beste je ruimte kan inrichten?
    Ik ben opzoek naar een styliste om mijn kleine.woonkamer zo efficiënt mogelijk.in t richten zodat ik weer jaren vooruit kan.
    Kun je mij je stylist aanraden? Heb je misschien wat gegevens van haar?

    Bedankt!
    Groetjes rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Pareltje, het antwoord heb ik al persoonlijk gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zeg! Ik kan me voorstellen dat zo'n styliste wel handig kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen