zondag, april 28, 2013

Zeilmaat kreeg lintje

Gisteravond vierde mijn zeilmaat dan toch maar het feit dat hij een lintje in de orde van Oranje Nasssau had ontvangen.

Al een paar jaar terug had ik zijn zoon gevraagd om actie te nemen om zijn mopperende vader die ieder jaar mij vertelde dat die en die een lintje had gekregen en hij niet.
Ik zag zijn zoon vorig jaar nog, maar hij zei niks, en ik vroeg er verder niet naar. Bovendien kun je op een boot moeilijk een stiekem gesprekje voeren. Zoon werkt al een tijd in Duitsland, dus ik had de moed opgegeven.

Maar daar was het lintje dan toch een feit.

Zelmaat vertelde me, dat hij helemaal geen behoefte had gehad aan een lintje. Nee hoor, echt niet....
Inmiddels heeft hij deze week al drie feestavonden bij hem thuis georganiseerd. Ik kon kiezen welke avond, de zaterdagavond leek me heel geschikt en daar hoorde ik van een gemeenschappelijke kennis dat de burgemeester het feit  al eerder op de Rotary had meegedeeld.

Van de man die mij vertelde dat het hem niets interesseerde was nets te merken. We toasten met een oranjebittertje en het was best gezellig. Pomtificaal troonde het lintje op zijn rever.

Volgens mij is het gewoon een jokkebrok. Zo trots als een pauw en voor het brave gewoon zeggen, dat het hem niets deed. De benaming leugenaar past dan ook beter dan jokkebrok. :P


1 opmerking:

  1. Ik denk dat iedereen het wel mooi zou vinden om zo'n lintje te krijgen, of je dat nu wel of niet van tevoren ook vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen