maandag, mei 13, 2013

Mini plantjes sier pompoenen weggegeven en stokbonen

Overal in en ook buiten het huis heb ik zaadjes gezaaid in potgrond, die al aardig aan het opkomen zijn.
Eerder al heb ik eerder gezaaide plantjes uitgezet in de moestuin, en ook in de vierkante  meterbak.
Afrikaantjes en nog meer vroeg gezaaide goudsbloemen heb ik op 1 mei al geplant in de tuin. Door de laatste kou slaan ze niet zo goed aan. Geen punt, zat zaadjes over dus opnieuw gezaaid.
Het is gewoon een hele groenten- en bloementuin geworden zo alles bij elkaar.

Ik had  eerder in huis sier pompoenen gezaaid. Ze waren zo goed opgekomen dat ik vandaag meerdere sier pompoenen in wording  kon weggeven aan mensen bij mij in de buurt.
Leuk is dat wanneer de natuur zo gul is.

Mijn bijna oudste broer belde vanavond of ik nieuwe bonenstokken wilde ophalen bij de Boerenbond.
Ik wilde dat wel, maar die stokken zijn 2,40 lang! Hoe krijg ik die in mijn kleine Toyota Aygo gepropt, vroeg ik me af.

Op de fiets halen kan ook, wel 20 km heen en 20 km terug fietsen, waarvan in totaal 10 km met de bonenstokken van 2,40 lang mee op de fiets.

Nou ja, ik heb broer beloofd dat ik nog een zak koemestkorrels haal voor de spekbonen, want de opbrengst was schraal vorig jaar. Ik krijg twee hokken, en de twee gezinnen krijgen vier hokken. In totaal komen er dus 10 hokken op de moestuin.
Ik ben dol op spekbonen. Liever dan snijbonen zelfs. Ik zal ze het liefst allemaal invriezen, maar het zal ook een deel wecken worden. De capaciteit van mijn vriezer is te klein.

Gisteravond werd ik uitgenodigd om gebruik te maken van een familie vakantiehuisje in Zeeland, dat nu onverhuurd leeg staat. Maar ik maak er geen gebruik van. Afgelopen weekend had ik het super druk met sociale leuke dingen en dat gaat de komende dagen nog steeds door. Misschien had ik het toch moeten doen, maar er komen vast nog meer kansen.
Vandaag heb ik met hulp.van een goede bekende het huis, de tuin en de auto schoon gemaakt. Het blinkt weer. De PC is vanavond gebracht door de ICT buurman. Super allemaal. Ik geniet van mijn huis.


2 opmerkingen:

  1. Spekbonen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel van spekkersen. Lijken ze op snijbonen? Of meer op sperciebonen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje, dezelfde afmetingen als spekbonen, ze zijn dikker en ze smaken zoeter. Lekkerder dan snijbonen.

    BeantwoordenVerwijderen