woensdag, mei 15, 2013

Shop dag met uitdagingen

Vandaag haalde ik tien nieuwe bamboe bonenstokken  van 2,40 mtr lang op bij de Boerenbond/Welkoop. Je kent ze wel voor klimmende snijbonen of spekbonen.

Die dingen konden niet in mijn mini Toyota Aygo. Gisteravond bekeek een vriend mijn achterbak, nadat hij vertelde dat daar altijd een haak aan zat. Het klopte, er zat een oog waar een touw doorheen past.
De onderste ogen konden we niet ontdekken.  Na bestudering van het boekje begreep ik waar ze wel zaten.
Op naar Welkoop. Ik probeerde nog met vragen of ze ze ook konden bezorgen. Dat kon niet.
Ik kon ze, na de bonenstokken gepast te hebben, een mooi stuk touw mee te krijgen, die ik met een medewerker bevestigde aan de auto.  Best spannend allemaal, zeker met de harde wind van de middag om dan met open achterklep te rijden over N-wegen. Ik heb een grens overwonnen. Ik ben wel trots op mezelf. De volgende keer gaat het vast beter.

Later die dag moest ik een nieuwe koptelefoon met minstens twee meter snoer halen bij een grote computerzaak. Wat een mannenzaak is dat. Het zal het moment geweest zijn, maar overwegend mannen en een enkele vrouw uitsluitend in gezelschap van een man. De gedachte aan Saoudi Arabie drong even aan me op. Nee, natuurlijk klopt dat niet, nee hoor, maar iedere keer zijn die zaken het meest bezocht door mannen. Toys for Boys denk ik zo.
De man van de informatiebalie hielp me goed en snel en een kwartier later kon ik weer op weg naar huis.

3 opmerkingen:

  1. Goed zeg! Van de week stond ik ook met mijn bonenstokken bij mijn kleine auto. Ik had geluk, ze pasten er net in. Echt net, nog 2 cm ruimte ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Henderina, gelukkig dat ze helemaal in je auto pasten.
    Met een open achterklep rijden is een leerschool.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het gelukt is met die bonenstaken. Die zijn inderdaad niet erg makkelijk om te vervoeren.

    BeantwoordenVerwijderen