vrijdag, juni 07, 2013

E-mail adres veranderd door provider

Wanadoo was heel lang mijn provider, toen kwam Orange die Wanadoo overnam en daarna Online.
Steeds behield ik dezelfde e-mail adressen, geen vuiltje aan de lucht.

In 2011 nam ik dan toch eindelijk een zakelijke website bij MijnDomein.nl en zuinige krent die ik ben, ik nam geen e-mail adres dat daarbij hoort. De informatie van MijnDomijn.nl kwam in de opstartfase op mijn hoofd en persoonlijke e-mail adres terecht.

De website liet ik maken, waarbij ikzelf de content aanleverde. De websitebouwer maakte alles sjieker dan het in werkelijkheid was en ik voerde daar een forse discussie over. Uiteindelijk werd de kop van de website een mix tussen hoe ik het wilde en een deel van zijn inbreng. Nou ja, voordat die website af was.

Het is dat ik heel vaak iets met bezettingsdatums op de site moet doen, anders kom je net zo vaak op de site.
Op woensdag bleek de site, inclusief de domeinnaam te koop!!

Hallo zeg, mijn blog met alle content, pleiten!

Al uitzoekend bleek dat ik vergeten had MijnDomein.nl op de hoogte te stellen van mijn nieuwe e-mail adres. Ik ben er maar weer eens flink tegen aan gegaan en mailde, betaalde de 29 euro, zette een verwijzing in Google maps/places naar bedandbreakfast.nl
En vandaag is mijn website er weer en vanavond kan ik in Google maps/places dit weer recht zetten.
Ook hier geldt dat ik dit alleen kan doen, nadat ik ingelogd ben met dat oude e-mail adres. Ik heb het nut van een gehele verandering nog niet ingezien. Teveel gedoe.

Destijds gaf Online mij drie maanden de tijd om iedereen op de hoogte te stellen van het nieuwe e-mail adres. Veel te kort. Wannneer je overstapt naar een nieuwe bankrekening krijg je een jaar de tijd om iedereen op de hoogte te stellen.
De rentemeldingen van de leaseplanbank.nl waar ik mijn spaarrekening heb krijg ik al lang niet meer binnen, maar ik ben daar nog niet goed genoeg achteraan gegaan.

Overstappen van provider? Voor mij is het teveel gedoe.

Stappen jullie regelmatig over van provider, omwille van het geld, service? Of ben je net als ik, laat maar, teveel werk en gedoe?

Update: Blijkt alleen de domeinnaam nog te bestaan, mag ik weer van voren af aan beginnen.
Update 2: Het blijkt toch te gaan lukken.
Weer online!! goodbye stress!! Hotmail e-mail adres staat niet professioneel genoeg. G-mail zou kunnen. Maar ik verwacht niet dat ik dit nog ooit ga vergeten.

7 opmerkingen:

  1. Ik heb om deze reden een gmail account. Van Google, maar goed, ik hoef nooit meer een ander adres te nemen ook niet als ik van provider wissel..

    Groet petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, Zo hadden we hotmail enz.

    Hoeveel e-mail adressen beheer jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mist er nog een T-Mobile heet Online weer overgenomen.

    Stap altijd over bij een beter aanbod en neem mijn Hotmail gewoon mee gebruik de standaard mailadres niet :)

    Misschien volgend jaar aan de glasvezel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb twee hotmail adressen een Yahoo account vier gmail adressen en nog een provideradres... Vrijwel alle mail komt binnen op mijn gmail. D hotmail adressen zijn om te spammen, de Yahoo omdat ik er destijds alleen met een yahooaccount kon doen wat ik moest

    De gmail accounts heb ik gekoppeld en daarin kan ik met een klik wisselen tussen deze accounts..

    Groet petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @De website staat weer online!
    Hotmail adres is handig, maar niet professioneel. Caywai geeft e-mails van Hotmail niet door.
    Gmail lijkt mij een goed alternatief. Ik heb het overwogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yahoo account gebruik ik al jaren. Mail adres van provider gebruik ik nooit. Hebben op het werk gmail maar ik kan het er niet mee worden dus blijf lekker bij yahoo.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stap nooit over. Teveel gedoen en ik ben bang dat het niet vlekkeloos zal verlopen zodat je dagen zonder internet of telefoon zit. Ik hoor er teveel narigheid over om de stap te durven wagen.

    Heb naast email bij provider, ook bij gmail en Hotmail.
    Misschien is gmx.com iets voor je? Net zoiets als gmail, maar komt misschien meer professioneel over?

    BeantwoordenVerwijderen