vrijdag, juni 28, 2013

Feedly.com de opvolger van Google reader

Op 1 juli verdwijnt Google reader voorgoed. Wanneer je er nu nog gebruik van maakt om alle blogs, en kranten voor meestal ANP en Reuters berichten die je graag leest, oftewel de koppen snelt, kun je het beste dit weekend overstappen naar Feedly.com.

Feedly neemt alle huidige abonnementen zonder probleem over van Google reader.  Met abonnementen wordt alleen bedoeld, dat je aangeeft welke blogs, kranten je wilt blijven volgen.
Via de reader krijg je geen achtergrond nieuws, dat is vaak alleen wanneer je een abonnement hebt.

Voorheen kon je je ook abonneren op twitter berichten, maar dat kan niet meer, ook niet in Feedly.

Ik lees Google reader graag voor alle blogs, zelfs nog meer dan ik hier op mijn leeslijst weergeef.
Lekker scrollen door de headlines, en als ik het interessant genoeg vind, dan klik ik verder op het bericht.

Ik ben nog niet helemaal gewend aan Feedly, maar het is  het beste alternatief voor Google reader


Update 2-7-2013: Feedly.com is overbelast en Google reader is voorgoed verleden tijd..

Update 13-7-2013: 3,50 betaald voor Mr. Reader, werkt beter dan Feedly. Dank voor de tip SimpelLeven




2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook over op feedly. Vind het er als rss reader alleen niet uitzien. Mocht je toevallig een ipad hebben, raad ik je echt aan mr reader te gaan gebruiken. Werkt echt heel prettig en je kunt met je feedly (gmail account) aanmelden. Heeft heel veel mogelijkheden zoals bijvoorbeeld artikels te bewaren via pocket, evernote of in de app zelf d.m.v. tags. Mocht je vragen hebben, laat me weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Simpel leven, ik ga hierover nadenken Mr. Reader kost 3,50. Feedly werkt minder goed dan Google reader. Maar i betaal nooit voor apps (tot nog toe), net als voor mijn LinkedIn account enz.
    Als Google reader echt ter ziele is, ga ik misschien om.

    BeantwoordenVerwijderen