zondag, juni 16, 2013

Ik ben onbetaalbaar

Nog een topic dat niets met consuminderen of moestuinen te maken heeft:

Onlangs zette ik mijn handtekening onder het burgerinitiatief Ik ben onbetaalbaar. Dit initiatief wil het kopen van een seksuele dienst strafbaar stellen.

Met jouw en 39.999 andere handtekeningen kunnen we de Tweede Kamer verzoeken dit voorstel te bespreken en hier een standpunt over in te nemen. Op de site vind je meer informatie over het initiatief en staan de redenen op een rijtje waarom jij jouw handtekening zou moeten zetten.

Ga naar www.ikbenonbetaalbaar.nl en teken want,

onze handtekeningen kunnen een verschil maken!



In Engeland is de klant strafbaar, zo ook de man die zich beklaagde bij de politie over een te lelijke prostituee. Hij kwam echter weg met een waarschuwing.

Update: Het zijn niet alleen maar vrouwen die verkopen, ook mannen vanaf 18 jaar mogen zich verkopen, aan zowel mannen als vrouwen.

Ik dacht dat dat dat wel duidelijk was.

11 opmerkingen:

  1. Grappig, reclame eronder "bekijk de vrouwen in jouw regio"..
    Ik weet nog niet wat ik hier van moet denken. Er is veel leed, maar ook een behoefte, en als vrouwen hier vrij (hoe vrij is vrij?)voor kiezen heb ik er geen moeite mee. Gr. Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, daarom is het ook fijn, dat vrouwen niet strafbaar gesteld worden.

    Het gaat me om de vrouwenhandel, die sluit je veel meer uit.

    In Engeland is het al zover dat de klant strafbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensenhandel is toch al strafbaar !!, 'k Vin dan ook niet dat je de klant altijd strafbaar moet maken, probeer vooral de handelaren en pooiers aan te pakken, zij zijn de kwade genussen achter mensenhandel,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. best een lastig onderwerp ,want als het om vrouwenhandel en uitbuiting gaat ben ik beslist tegen,maar er zal toch wel een kleine groep vrouwen zijn die er bewust voor kiezen om dat beroep uit te oefenen en als je het totaal verbied zullen er dan niet veel meer verkrachtigingen en dergelijke plaatsvinden? durf niet zo goed te zeggen wat juist is in deze kwestie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dat je de klant niet strafbaar moet stellen. Dat is geen oplossing voor dit probleem. Er is ook vrijwilliger prostitutie en gelukkig maar. Voor sommige mannen is het hun enige kans op sex, dat wil ik hen niet ontzeggen door criminelen van hen te maken. Raar initiatief en de weg van de minste weerstand. Ze zoeken maar andere oplossingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Opnieuw beginnen, heb je er wel aan gedacht dat dit beroep het oudste ter wereld is, en denk je nu echt dat je dat met een strafbaar stellen gaat oplossen? Dan wordt het allemaal illegaal gedaan en is er nog minder zicht en controle op. Gr. Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Ineke:
    'voor sommige mannen is dit de enige kans op sex'...Sorry? Er bestaat altijd nog zoiets als 'handkarren' en er schijnen ook 'hulpmiddelen' op de markt te zijn die geen hartslag hebben... Sex met een ander levend wezen (vrouwen in het bijzonder) is geen grondrecht ofzo!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Julia, zeker heb ik daar aan gedacht. Ik vind het vervelender dat er zo negatief gedacht wordt over prostituees. Ach het is toch maar een pro. Maar ondertussen, de deur plat lopen bij de dames.
    Mannelijke prostituees, worden veelal respectvoller behandeld.


    Wat ik het voordeel hiervan vindt is dat er door de klanten beter opgelet gaat worden of ze met iemand het n..n die er zelf voor gekozen heeft, en niet meer iemad kiezen die het beroep niet leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Julia ja 'handkarren' zoals je het zo mooi formuleerd en plastic opblaaspoppen voelen tenslotte hetzelfde als een echt mens....

    Fijn dat je mijn woorden zo verdraaid (lezen is ook een kunst ;-))
    en er van maakt dat ik het een grondrecht zou vinden?
    Ik heb het over prostituees die er zélf voor kiezen en mannen die daar tegen betaling gebruik van maken. Niks mis mee lijkt me. Klanten criminaliseren is niet de oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ineke ik denk dat je Lily bedoelt, ik kan nl. prima lezen:) Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sorry Julia. Ik bedoel inderdaad Lily.(Ik kan blijkbaar zelf ook niet zo goed lezen... ;-))

    BeantwoordenVerwijderen