donderdag, juni 06, 2013

Joepie! Drie rode aardbeien

Zomaar de eerste drie aardbeien van dit seizoen.  Ondanks de koude lente toch nog in juni de eerste aardbeien van de koude grond.

Zo'n 40 aardbeienplanten heb ik waarvan de helft eerverleden jaar zijn gekocht en dit jaar de andere helft.
Ik kocht ze bij een tuinder in het Westland, die jaarlijks adverteert met aardbeienplanten op Marktplaats.

De eerste aardbeien groeien aan planten die ik eerverleden jaar kocht.

Ze smaakten lekker zoet, zoals een moestuin aardbei geteeld op de volle grond nooit suiker hoeft te hebben. Zelfs niet voor de grootste zoetekauw.

De foto van dit feestelijke gebeuren:.

6 opmerkingen:

  1. Leuk! Op een aardbei hoort kraaksuiker. (kristalsuiker)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Realmam, dank.
    @Jedidja, zelfs de meest fervente zoetekauw lust deze aardbeien zonder suiker..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker zeg! Ik kan niet wachten tot wij ook aardbeien hebben. Het is de lekkerste vrucht die er is vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben je vroeg mee dan. Hier nog niets, staan ze bij je in de kas misschien? We hebben niet alles mee gekregen over activiteiten in de kas misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem, het zijn de aardbeienplanten van vorig jaar. Ik heb de planten laten staan op de plek waar ze stonden.

    Aan de nieuwe planten heb ik nog geen aardbeien. Mijn broer die zijn planten jaarlijks keurig op een andere plek zet, zijn wel bloemen aan de planten, maar nog geen aardbei te zien. Ook hij koopt jaarlijks een deel nieuwe planten.
    Ze staan tegenwoordig op een luwe plek, door de bouw van een schuurtje.

    BeantwoordenVerwijderen