donderdag, juni 20, 2013

Muggen

Nu het lekker warm is, zijn de muggen weer paraat.

Op de slaapetage is alles dicht met horren. Maar toch zijn die muggen weer overal te vinden.
 Tot een aantal jaren terug, had ik in huis nauwelijks last van muggen, maar het veranderde en nu zoemt het regelmatig in huis.

 Naast mijn bed gaat weer een lamp gezet worden met blauw licht waardoor ze in 'slaap' vallen. Ze kunnen me dan niet meer steken.

Binnenkort ga ik de lamp boven mijn hoofd hangen. Met de laatste verbouwing heb ik geleerd om gaatjes te boren. Een klus die ik altijd uitbesteedde aan mannen.

In mijn ogen had iedere man met zijn man zijn een natuurlijk technische gave. Na de verbouwing denk ik, gaatje boren, plugje zetten? Is dat dan zo moeilijk? Heb ik ze daarom zo uitvoerig bedankt?
Nee, ik doe het gewoon zelluf.. Zeker nu ik leerde dat er tegenwoordig  ijzeren holle wand pluggen bestaan, waarmee je zomaar tot zes kilo aan kan bevestigen. Hoef je niet eens meer te zoeken naar de houten richel achter de wand.

Helaas is de wand waaraan ik de lamp hang niet van beton, of een holle wand. Deze wand is geisoleerd met?? Ja, ik was er niet bij, toen dat gebeurde. De isolatie is heerlijk, het is heerlijk stil op mijn slaapkamer.
In deze wand hoef ik alleen maar een spijker te slaan en daar komt die blauwe licht uitstralende lamp te hangen. Nog eenvoudiger om die lamp op te hangen.

2 opmerkingen:

  1. Aargh, muggen! Wij hebben ze nóg niet, maar ik vrees het ergste. Wel heb ik een hor voor mijn raam, en hopelijk houdt dat ze tegen.

    Waar kun je zo'n blauwe lamp kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij Bol.com kocht ik de beste, Bij Action kocht ik er nog twee

    BeantwoordenVerwijderen