maandag, juli 01, 2013

Help mee met het totstandkomen van 1 miljoen zonnedaken

Heb je ook zo'n hekel aan het zwalkende groene energie politiek in Nederland?  Teken de petitie.

Dit bericht nam ik over via Kassa Groen van Zonnepanelen wouter lood
 Natuur & Mileu en ASN Bank zijn een actie gestart om Nederland te verrijken met 1 miljoen zonnedaken. U kunt meehelpen met deze uitdaging aan te gaan door uiteraard zelf zonnepanelen te laten installeren.

Naar mijn idee en dat van vele anderen zijn zonnepanelen in ons land tamelijk zeldzaam als u dat vergelijkt met België en zeker met Duitsland. Naar mijn smaak is dit een gevolg van het zwabberbeleid van de overheid. Aan de particuliere burger ligt het niet, die weet zo langzamerhand dat voor hem gridpartiteit geldt, ofwel stroom uit eigen zonnepanelen is gezien over een periode van 10- jaar even duur als netstroom. Voor bedrijven is dat anders. Daarom is de verduurzaming van de energieopwekking in ons land bij ongewijzigd overheidsbeleid sterk afhankelijk van particulier initiatief.
Om de overheid op een strak en recht spoor naar duurzaamheid te krijgen, als u niet zelf zonnepanelen kunt plaatsen, of als u al zonnepanelen hebt en u vindt dat er nog veel meer bij kunnen, teken dan de petitie op de website 1 miljoen zonnedaken. Stand op dit moment 6859 handtekeningen. Wie volgt?

2 opmerkingen:

  1. Mooi initiatief. Ik zou echt zo zonnepanelen kopen als het niet te duur was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje, kan ik me voorstellen. Wie niet.

    BeantwoordenVerwijderen