woensdag, juli 03, 2013

Nieuw seizoen Kassa Groen

Sinds twee weken si Kassa Groen begonnen met een nieuwe serie. De laatste twee uitzendinegn kun je bekijken via Uitzending gemist. Kassa Groen heeft het over tips om zo groen en zuinig mogelijk te leven  met aan het einde een dilemma, zoals afgelopen week, wat is het omslagpunt in CO2 uitstoot tussen een e-reader en boeken.

Het bewaren van voeding, hoe lang je voeding kunt bewaren. Het oplossen van het probleem van mooi ogend fruit en groente, ten opzichte van een kromme komkommer, te kleine bloemkool.

Het wecken van groenten en fruit in de vaatwasser op 80 graden.
Moet je wel een vaatwasser hebben natuurlijk, die je kunt instellen op temperatuur.

Tja, bij de Turkse groenteman koop ik altijd kromme komkommers, ze zijn voordeliger en net zo lekker. Ze doen me herinneren aan de niet te verkopen eerste 'stekkies' van de komkommers die door medeleerlingen werden uitgedeeld op het schoolplein. Klein en pittig zijn ze.

Probeer Vara Kassa te volgen!

4 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het seizoen alweer afgelopen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, twee uitzendingen over voedselverspilling.
    Jammer. Ga ik maar door met tips:--)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zoek het even op bij uitzending gemist. Vooral dat wecken wil ik wel eens bekijken.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/07/04/mijn-lieve-lakse-puber

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @InenomdeKas, daar zette ik de juise link voor in mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen