dinsdag, juli 30, 2013

Pech voor mijn zonnepanelen

Leermomentje voor de leverancier van mijn zonnepanelen.


  • De kabelgoot die geplakt op de hoek van muur en plafond en daarmee de ruimte langs de trap overspande zakte  afgelopen donderdag naar beneden.
  • Maandagmorgen zag ik geen ledlichtje meer in de omvormer die dicht bij de zonnepanelen zat, meteen na het punt waarop de kabel van de panelen het huis binnen kwamen.
Daar gaat morgen weer een vrije woensdag voorbij.

Ik ga er vanuit dat het opgelost wordt, en ik vind vooral de verloren tijd en het gebrek aan inzicht jammer.

Ik ben blij dat ik dan nog een bekende leverancier heb, die al jaren hier bekend en gevestigd is.
Alhoewel je met deze crisis niets over levensvatbaarheid van bedrijven kunt zeggen. Ik ben blij met een degelijke leverancier, die in tegenstelling tot de bedrijven waar ik eerder zaken mee deed, me juist minder panelen adviseerde, omdat, zoals hij zei, al staan alle panelen in de zon en een paneel heeft schaduw, dan werkt dat door in de andere panelen.

Achteraf lijkt mij, dat de beste panelen die zijn, waar een omvormer ingebouwd zit.  Alhoewel ik onlangs hoorde dat die ook vatbaar zijn voor gebreken,

Update: Leverancier zegt dat ik moet tikken op de omvormer, dan gaat het lichtje branden. Het is energiebesparing om het lampje uit te laten gaan. Opluchting bij mij.

4 opmerkingen:

  1. Goede informatie dit. Ik verlang ook nog steeds naar zonnepanelen, en lees graag andermans ervaringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wat om zonnnepaneel baasje te zijn.Ik zag dat die van mij heel stoffige waren geworden en vroeg me af of dat de opname zou beinvloeden.
    Kwam iemand tegen die die dingen
    plaats en hij wist van iemand die maar bedacht had om een zonnepaneellapbedrijfje op te richten.
    Schijnt echt niet nodig te zijn,het stof spoelt er wel weer af door de regen.

    Ik zit no gmet een grote vraag.Die van mij warmt een 150 liter vat met water op.
    Daar voor had ik de cv op spaarstand staan zodat er aleen water opgewarmt werd als ik er om vroeg.
    Nu hoor ik de ketel veel en veel langer janken/draaien als ik al dan niet door de zon verwarmd water gebruikt heb.
    Denk dat het met bevolkt weer veel en veel onrendabeler is dan eerst.
    Heb jij een idee hoe ik daar achter kom en wanneer als ik een paar dagen weg ben b.v.het beter is om het hele ding maar uit te zetten of zo.
    Zit er ook over te denken om de afwasmachine bij zonneschijn er op aan te sluiten ,gewoon met zo,n tuinslangkoppelschroefding aan de gootsteen kraan.
    Vraag me af of dat uit kan en/of verschil maakt ????

    Groet Maamke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Maamke, goede vraag, ik zal hem morgen stellen en hier melden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Maamke, de leverancier vertelde mij vanmorgen het volgende:
    Hij zelf heeft na zeven jaar zonnebliler, het ding verwijderd van zijneigen huis, , vanwege te vaak mankementen.
    Hij kon verder niet veel vertellen over de cv.

    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen