zondag, augustus 25, 2013

Best trots op mijn tuinkwaliteiten

Vandaag een blogje op de tuinkwaliteiten die ik ontwikkelde in de loop van de jaren.

Dit jaar ben ik er in geslaagd om zelf bloemen te kweken in de achtertuin en behalve de voorjaarsviolen, en een vaste bloemenplant geen plant meer te kopen.

Morgen een stukje over mijn mindere tuinkwaliteiten.

O, ik dronk vorige week al bramensap van de tamme braam die net achter de lathyrus staat.

Op de moestuin, staan bij de tuinafscheiding, prikkelige wilde bramen. Die bramen zijn veel zoeter dan de tamme bij mij op de tuin en die een ander familielid kweekt op de moestuin.
Ik hoorde dat er veel verschillende soorten bramen zijn. Het opkweken van een braam duurt jaren. De laatste keer dat mijn achtertuin werd opgehoogd, werd de braam verplaatst. Dit jaar heb ik dan voor het eerst weer bramen.

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook bramen, maar dan van het soort met heel veel tak en stekel en helaas maar erg weinig vrucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @LLmM, wat jammer. Geen idee wat dat zou kunnen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen