maandag, augustus 12, 2013

De mooiste dingen

Quote: 'De mooiste dingen in het leven zijn geen dingen'.

Deze zin klopt als een bus, maar als je iedere maand een tekort op je bankrekening hebt staan, tobt met ziekte, overgewicht, denk je vermoedelijk anders.

Daarom is het zo goed om los te laten, je te bezinnen op de volgende stappen in je leven.

In het blad Happinez, dat ik las in Valkenburg staat: schrijf nu in de zomer een brief aan jezelf voor de wintertijd, januari-februari, waarin je je doelen zet:

Het lijkt mij een goed plan om in de warmte van de zomer, waar het nu oogsttijd is, vooruit te blikken naar de winter en zo deze vakantietijd vast te houden.
Want wat vergeet ik o zo vaak: tijd nemen voor mezelf. Terwijl tijd nemen voor jezelf gezond en noodzakelijk is. Daarom wil ik, ook na deze vakantieperiode, dagelijks een goed half uur wandelen en daarin ook de stilte te zoeken.
Computertijd beperken en die cursus eindelijk deze winter af te ronden. Lukt dat niet, dan geef ik het op. Op tijd naar bed.

Vecht en onderhandel over de vervangende vrije dag, wanneer ik op mijn vrije dag voor de OR werk.
Komend voorjaar door de baas betaalde cursussen te volgen voor de OR

Discipline in het dagelijkse kwartiertje schoonmaken. Een benedenvloer kan tegenwoordig in een kwartier, dankzij het minimalistisch ingerichte huis. Een raam zemen kan ook in een kwartier. In het weekend zien we dan wel waar de strepen zijn. Jammer dan. Schoon is schoon.

Skip die maandelijkse vriendenavond, waar ik herhaaldelijk voor gevraagd ben, maar het is weer een avond extra aandacht geven en stil zitten. Ik zit al genoeg stil. Ik heb al genoeg. Die avond levert me niets op.

Blijven zwemmen met de buurtjes. Sporten is gezonder dan stil zitten.

Zo dit zijn mijn doelen, die behalve het zwemmen vrijwel geen geld kosten, maar toch mooie dingen zijn





2 opmerkingen:

  1. Goed idee. Maar dat vond ik je idee om een dagje naar Valkenburg te gaan ook al. Jij bent kordaat bezig. Hopsappetaa! Niet peeuwen, maar doen.

    Goed bezig. Hou vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn net goede voornemens! Ze klinken me goed in de oren.

    BeantwoordenVerwijderen