vrijdag, augustus 23, 2013

Een heerlijke vrije vrijdag

Vandaag, vrijdag was mijn vrije dag. Bij hoge uitzondering kon ik de normale vrije woensdag ruilen met de vrijdag. Op vrijdag is mijn collega normaal vrij, maar deze week niet. Een lange OR vergadering op woensdag dwong mij naar de zaak.

Dit heerlijke weer, en dan vrij. Wanneer ik geen verplichtingen zou hebben, had ik zomaar een weekendje weg gekund.

Vanmorgen drie 7 kg wassen gedraaid en aan het einde van de middag al weer droog.
Boodschapjes gedaan, op de markt rond gestruind, de bibliotheek bezocht, want vroeger nodigden ze wel eens schrijvers uit. Gisteren las ik op twitter van Gerhard Hormann, in antwoord op Spaarcentjes vraag, dat wanneer je aan de boekhandel vroeg om een schrijver uit te nodigen, dat je grote kans had op een lezing met die schrijver.

De bibliotheek hielp me uit de droom: Een lezing van een schrijver kost geld. Vroeger, in de goede oude tijd, toen er meer geld was, toen, ja toen.

Ik toog naar de boekhandel, kocht een boek voor 14 euro: ' Onkruid'. Van Abraham Moszkovicz, waar ik nu al weer spijt van heb, ik vind het niet zo'n goed boek. Liep vervolgens naar de balie waar een bord informatie stond, en stelde mijn vraag: Lezing van de hypotheek schrijver?
Ach, dat boek is al wat ouder. Die verzoeken komen eens per kwartaal, bla, bla, bla.

Met zoveel teleurstelling, toog ik naar het terras en deed me te goed aan een glas wijn en begon te lezen.

Mijn bui van vandaag bleef goed en  met dat glas wijn op, dacht ik, had ik niet een aardige kleding aanbieding gezien?
Ja, dat wel. Ik paste wat kleding en liep naar de uitgang met een broek, een vest en een shirt. Kost dat?(275 euro).

Pfoei, tijd om naar huis te gaan en bij mezelf te komen. De bramen geplukt en verwerkt tot sap. De kroppen sla gewassen, zelf gekweekte tomaat er bij. En nee, ik ga, nooit meer zomaar de stad in met een vakantie gevoel. Echt, nooit meer. Mij te duur.....

4 opmerkingen:

  1. Poeh, dat is zeker duur.
    Maar waarschijnlijk heb je in elk geval mooie kleding van goede kwaliteit waar je blij mee bent toch?
    En daar doe je vast weer jaren mee :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoiets moet je gewoon niet te vaak doen, dan blijft het leuk (en goedkoop). Maar je hebt wel lekker genoten van je vrije dag en het mooie weer. Jammer dat het boek tegenvalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had je de kledig nodig, dan is het goed toch. Als je het niet nodig hebt, kun je overwegen het terug te brengen. Ik had laatst meer gekocht dan me lief was, dat realiseerde me thuis. Heb de helft weer terug gebracht en geld terug gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Alllen, na ampelberaad,heb ik 1shirt terug gebracht.

    Ik hou vankledingdie jaren mee gaat, dus ik hou de kleding.

    A.s. November begint de uitverkoop en dan ga ik weer shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen