zaterdag, augustus 17, 2013

Gedroomd over zeilen

Vannacht droomde ik over zeilen. Nu de zeilboot van zeilmaat lek is geraakt en volgens hem te duur om te herstellen, heb ik dit jaar nog niet gezeild.

Zeilboot van broer kan ik in mijn eentje moeilijk in of uit de haven krijgen, en het vertrek is zo wie zo lastig, omdat de buitenboordmotor nog wel eens problemen geeft, de zeilen eerst bij hem thuisopgehaald moeten worden.

Enfin, vannacht droomde ik dat zeilmaat in Brielle een andere boot had gekocht en vroeg, zullen we gaan zeilen?
Het Brielse meer is lekker groot en Den Briel gezellig.

Helaas, het was maar een droom. Ik verwacht niet dat ik zelf ooit een boot ga kopen, want het werk aan boot, motor en zeilen en liggeld jachthaven, het in en uit het water halen is behoorlijk arbeidsintensiever, dan even de zeilen ophalen.

Het was een mooie droom. Ik droom nog maar even verder.

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke droom. Het is daar inderdaad goed toeven/loeven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kun je niet wat meebetalen aan zo'n nieuw zeil?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry... het maken van het lek?? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Izerina, gezellig daar.
    @Willeke, ja, klopt, ik was niet blij dat de droom ten einde was.
    @Credietaflossen. Het ging niet om het geld. De boot was van 1960. Eerder al een lekkage opgelost. Meneer heeft zijn huis al afgelost en rijdt Audi chique.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel jammer dan dat je die leuke tochtjes niet meer maakt! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm... Je woonde toch in Zuid-Holland? Misschien kan ik wel je zeilmaatje zijn een keertje op die boot van je broer. Heb vroeger op een vlet wat zomerweekjes geoefend. Weet niet meer hoe ik een fokke-pakketje netjes moet inpakken, maar loef en lij en stuurboord en bakboord lukt nog wel :-)

    Zo zijn er misschien ook wel mensen uit je eigen omgeving die misschien best een keertje mee zouden willen, als je het vroeg? Een zeilboot kunnen lenen is best een luxe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Spaarolifantje, zeker kan ik dat doen. We gaan vast nog wel een keer, maar mijn vrije tijd is gewoon wat beperkter, veel lezenvoor de OR, moestuin, bedrijf, soms kan ik niet eens mijn reguliere vrije dag opnemen.

    De bedoelingis dit jaar 1 keer. Wanneer is echter de vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ok, ja, dat is nog een andere reden waarom het dan soms niet kan, zeilen. Ik bedacht me later dat ook je vaste zeilmaatje, die nu zonder zeilboot zit, misschien toch nog wel eens mee zou willen met je op de boot van je broer.

    Zeilen is heerlijk ontspannend. Ik word er altijd aan herinnerd als ik jouw foto zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Spaarolifantje, die past veel op de kleinkinderen, gaat veel op vakantie. Ik kan hem altijd uitnodigen, maar ik ga eerst weer eens met mijn broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook de droom om een zeilboot huren kroatie. ik heb wat foto's gezien en het lijkt me geweldig om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen