zondag, augustus 04, 2013

Geen familiebank voor mijn hypotheek

Na een week lang nachtjes slapen, wist ik het eigenlijk wel. Ik betaal liever 1500 euro meer, dan dat ik zoveel moet uitleggen aan de vele broers en zussen, die ik heb.

Liever wandelen, dan handelen.

Ik waardeer het aanbod van mijn broer en ik ben eigenlijk best blij met het vertrouwen.
Maar nog liever ben ik geen verantwoording schuldig.

Vrijdagavond, nadat ik het Westlandse varend corso, had gezien, ging ik via de boer, met de karnemelk naar mijn mede moestuin broer.
Ik liet de foto's en filmpjes zien die ik aan de waterkant, tegen de zon in, had genomen en liet ze zien.
We dronken nog een kop en ik vertrok naar de moestuin.

Eigenlijk zaten ze te wachten tot ik er verder over zou gaan praten, maar ik deed het niet. Zou ik het wel gedaan hebben, had ik wederom niet de volledige waarheid verteld en dat wilde ik ook niet.

De Direktbank zal ik gaan vertellen, dat ik nog een paar jaar klant blijf.
Liever onafhankelijk dan afhankellijk.

Toch waardeer ik het aanbod. Maar ik geef liever dan ik ontvang. Ik vind het al erg genoeg dat ik verteld heb dat ik nog een hypotheek heb. Brr...

6 opmerkingen:

  1. Goed dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen. Dat zal je vast rust geven in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijs besluit.

    Vrijheid en geen verantwoordig hoeven afleggen is heel wat waard. Jammer dat het 1500 euro is, maar ik zou het ook niet doen.
    Het is beter om niet afhankelijk zijn van familie. Dan krijg je ook geen verwijten als je een keer iets koopt of doet en hoef je niet op je tenen te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het een verstandig besluit is. De bedoeling is goed, maar het is ten eerste moeilijk uitvoerbaar en kostbaar. Ten tweede is het niet verstandig om binnen de familie geld te lenen of uit te lenen. Je kunt beter een onenigheid hebben met de bank dan met familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wat is er nu erg aan het hebben van een hypotheek dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Wegnaarzelfvoorziening, ja datis het wel.
    @Tabitha, eigenlijk is het 1850 in drie jaar, als je het tot de cent nauwkeurig uitrekent.
    @Juul Dijkhuis, zo moeilijk uitvoerbaar is het niet hoor.ik ben een financial. Het is alleen veel communiceren, tijdrovend. Ik geloof niet dat wij ooit ruzie zouden krijgen, hooguit watteleurgesteld en veel investeren in communicatie, geruststellen. Tijd dus.
    @Bloem, onafhankelijk zijn is fijn, zeker met de nu komende tijd en pensioenin de toekomst. Eerder met pensioen. Vrijheid, creatief zijn en daar tijd voor hebben. Meer tijd voor vrienden,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 1850 Euro in 3 jaar is te weinig om je druk over te maken.

    BeantwoordenVerwijderen