zondag, augustus 25, 2013

Maandelijks vaste lasten overzicht is weer in orde

Bij mij ben ik aan  het  begin van het jaar altijd veel geld kwijt voor autoverzekering, gemeentelijke lasten, hoogheemraadschap Delfland 252 euro dit jaar en volgend jaar 4% meer.

Nu in augustus is er dan het moment dat alle extra dure dingen betaald zijn en alleen nog de normale dingen hoeven.

De dure dingen van dit jaar waren: Onderhoud huis, zonnepanelen, De nieuwe Aygo aan het begin van het jaar.   Het is dat ik een annuïtaire hypotheek heb, anders had ik helemaal niks afgelost.

De vaste lasten van deze maand zijn:

108,35 De zorgkosten van FBTO met een eigen risico van 850 euro en de duurste tandartsverzekeringdekking van 700 euro. Vergeten dat de buikecho van vorig jaar dit jaar aan mij zou worden doorberekend, idem het bloed prikken van vorig jaar. Huisarts schreef vitamine D3 voor, dus dat komt ook regelmatig. Totaal nu 245 euro
50,00 Verwacht eigen risico voor de vitamine D3
54,00 Pathe en Aquarobics
40,00 Budget Tanken auto
35,00 Budget Tanken scooter
78,77 Energie bij Eon. Ondanks zonnepanelen hou ik dit bedrag aan, door de strenge winter
9,50 Telfort
25,00 Kabeltv
250,00 afschrijiving auto
659,10 Hypertheek
91,22 Gemeentelijke belastingen. Volgend jaar wil ik deze toch echt in 1 keer betalen. Zat ben ik die maandelijkse afschrijvingen
34,00 Water voor het 3e kwartaal
200,00 gereserveerde creditcard uitgaven, zoals uitje Limburg en de benzinekosten vorige maand, cadeautjes enz.
100,00 Pro memorie, voor onverwachte uitgaven
30,00 Giften


1.764,94 Totaal




1.133,00 Sparen

Prive uitgaven worden volledig gedekt door de bijverdienste. Inmiddels heb ik zoveel geïnvesteerd in de bijverdienste, dat de  investeringen en exploitatiekosten  in totaal 60% uitmaken van de totale omzet.
De extra zonnepanelen die ik nodig heb, zijn ook meer, dan dat ik in mijn uppie nodig heb, maar ik durf ze nog niet door te belasten als investering, want dan hou ik niks meer over.

Dit jaar nam ik geen vakantie. Eigenlijk is de dag Valkenburg, de vakantie geweest. Ik voel me niet zielig hoor. Ik geniet iedere dag van het huis, de tuin, de zonnepanelen en de hippe auto, ook al komt die alleen van stal, voor grote boodschappen, clubje aqua joggen, Valkenburg, voor een ritje voor het werk, binnenkort weer naar Zeeland.

7 opmerkingen:

  1. Wow, dat is een super spaarbedrag! Lukt dat elke maand? Knap hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @LLmM, nee, alleen in de periode nadat de extra posten voorbij zijn, bovendien had ik wat extra's gestort naar de vaste lasten rekening, van de prive rekening.

    Was het maar zo, dan ging ook ik in een boerderij wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoohee, 1133,- euro sparen! Lekker hoor. Wat doe je precies met de "Afschrijving Auto" a 250,- euro? Gaat dit ook naar een spaarrekening, of is dit afbetaling?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @LLmLL, na de ellende met de grijze yaris, had ik niet voldoende gespaard, voor een nieuwe auto.
    De Aygo is met 0% rente een lening van 3.700 euro in twee jaar bij elkaar te sparen.
    De gewone afschrijving is 100 euro per maand.
    In tegenstelling tot vroeger, heb ik nu geen speciale afschrijving voor scooter. Dat zal ooit uit de gewone spaarrekening moeten komen.
    I
    De 250 euro is dus 150 de 0% lening en 100 normale afschrijving.

    Het is dat ik mijn prive uitgaven uit de bijverdienste haal, anders is het stukken minder en alle grote vaste lasten zijn ook al achter de rus, verzekeringen, hoogheemraadschap, betaal ik 1 x per jaar.
    Deze kosten zijn bij elkaar denk ik 1000 euro. Het is de bedoeling dat ik FBTO volgend jaar ook in 1 keer betaal en dit jaar was ik nog vrijgesteld van wegenbelasting.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig!

    PS Had niet anders van je verwacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed van je. Ook wij sparen een enorm bedrag per maand waarvan 30% naar de aflossing gaat en 20% naar de lange termijn spaarpot.

    BeantwoordenVerwijderen