dinsdag, augustus 27, 2013

Via de ladder het dak op

Wanneer het hard regent dan weigert de omvormer van de zonnepanelen.  Geen idee wat en hoe, maar toen de panelen gelegd werden zag ik dat er gal veel stenen voor de afoer lagen. Die heb ik toen verwijderd.

Vanavond heb ik samen met de buurman via de ladder van andere buren, hebben we wat stenen verwijderd rondom het rooster van de hemelwaterafvoer. Vervolgens hebben we een stuk gaas om de ingang naar de hemelwaterafvoer bevestigd.
Bovenop het dak zagen we op enkele plekken mos. Dat is geen goed teken, mogelijk dat er bij zware regenval toch water blijft staan.

Het stuk gaas en ijzerdraad kocht ik bij de ijzerhandel. Fantastisch dat dat nog kan, dat je geen hele rol hoeft te kopen.

Het was leuk om zo samen naar boven te gaan en dat stuk gaas te bevestigen. We zagen de wereld van bovenaf onze huizen.  Fantastisch dat dit zo kon met de buren.

Tijdje terug had ik er nooit aan gedacht om zo op die ladder omhoog te gaan. Nu was het de tweede keer. Het wordt nog routine. Wie weet wanneer de gepensioneerde schilder dit werk niet meer kan doen, misschiendurf ik dan zelf nog zo hoog te schilderen, of met de hogedrukspuit, de stenen schoon te spuiten en te voorzien van een water en vuil afwerende laag.

6 opmerkingen:

  1. Oh dat is zeker toer, dat je de ladder op durft!
    Het geeft ook een stukje zelfredzaamheid zo, je hoeft niet te wachten en vragen of iemand anders het voor je oplost.
    Goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jij durft! Is wel mooi om te lezen maar doe toch maar heel voorzichtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je wordt ouder en bent minder fit dus als je de ladder niet op hoeft doe het dan niet. Als je naar beneden lazert weet je weer precies waarom je beter een schilder had kunnen inhuren voor de toekomst als die pensionado niet meer zou kunnen.

    Je kunt het vergelijken met de 100 meter hardloop: op school kon je dat vast wel binnen 20 seconden. En nu? Niet getraind al die tijd? Denk je dat nog steeds te kunnen?
    En zo is het ook met klimcapriolen......wijsheid komt met de jaren toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem, ik vond het een grensverleggende ervaring. Juist, omdat ik het vroeger niet durfde, het altijd uit mijn handen werd genomen.

    BeantwoordenVerwijderen