dinsdag, september 03, 2013

De stand van de hypotheek

Dit jaar heb ik alleen maar geld uit gegeven en er volgt nog meer, maar dan is het ook echt voorbij. Het jaar waarin ik alleen maar geld uit gaf en niet meer extra geld afloste.

Dit jaar heb ik slechts 5.361,40 afgelost, gewoon, door de maandelijkse annuïteit. Dat is de hypotheek waar je alleen rente betaalt over de hoogte van de lening plus aflossing. Bij mij is het maandelijkse bedrag 659,10.

De hoogte van de lening is nu 47.710,55. Als de aflossingen zo doorgaan, dan duurt het nog tot sint juttemis, voordat het helemaal is afgelost.

Voorlopig zie ik geen mogelijkheden voor extra aflossingen. Ik wil nog even doorgaan met investeren, of exploitatiekosten. Zo mag je dat ook wel noemen, want het is geen waardevaste grond of zo.

Mogelijk dat ik de vlag ga uit hangen wanneer ik weer extra ga aflossen. Ik denk dat dit volgend jaar zo is.  Maar voorlopig nog even niet.

6 opmerkingen:

  1. Ach ja. Volgend jaar los je dus met de normale betalingen ook weer zo'n 6000 euro af of zo? Zit je toch bijna onder de 40.000. Misschien leuk om een kleine extra aflossing te doen in 2014 zodat je aan het einde inderdaad onder de 40.000 zit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een goede reden om niet extra af te lossen dus heel plausibel, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms is het nu eenmaal zo. Ik wilde ook graag beginnen met extra aflossen, maar wat je niet hebt kan je ook niet aflossen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij komt er wel. Al is het iets langzamer dan je zelf hoopte. Maar een hypotheek van € 47.000 op jouw leeftijd (ingeschat, geen idee hoe oud je werkelijk bent) is helemaal niet gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij komt er wel. Al is het iets langzamer dan je zelf hoopte. Maar een hypotheek van € 47.000 op jouw leeftijd (ingeschat, geen idee hoe oud je werkelijk bent) is helemaal niet gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook al een flinke tijd niks bijzonders afgelost. Soms moet je zaaien voordat je kunt oogsten :)

    BeantwoordenVerwijderen