vrijdag, september 20, 2013

Een lekker lees weekendje

Dit weekend ga ik lekker die dingen lezen, die ik zelf wil.

Hiervoor heb ik me afgelopen week ook geabonneerd op de bibliotheek van Delft,
Je kunt, wanneer je lid bent van de bibliotheek in je eigen woonplaats, ook lid worden van alle bibliotheken  in de provincie waarin je woont voor 5 euro per bibliotheek.

Ik kan dus lid worden van de bibliotheek in grote steden, zoals Rotterdam en Den Haag, voor elk vijf euro extra boven het abonnementsgeld voor de ibliotheek in je eigen woonplaats.

Dat levert nog eens betere openingstijden op. De Rotterdamse bibliotheek is ook op zondag open.

Je kunt in je eigen bibliotheek ook boeken bestellen die in andere bibliotheken verkrijgbaar zijn, daar betaal je dan wat extra voor.
Maar ik vind het ook leuk om in andere bibliotheken  te grasduinen. Grote leeszalen in grotere bibliotheken, meer keus, helemaal top.

Voor dit geld bespaar ik heel wat gekochte boeken.

Een weekendje lezen is voor mij vakantie, natuurlijk had ik nog veel meer dingen kunnen doen, want na de grote zomervakantie, is het heel eenvoudig ieder weekend helemaal vol te proppen. Na jaren vechten om een lege agenda, geloof ik wel, dat ik het begin te leren.

Lekker genieten in mijn warme huis, waar nu de verwarming op 15 graden staat, heb ik tijd voor mezelf en o, ja, de moestuin natuurlijk, brood bakken, tomaten wecken, koffie drinken met vrienden enz.

7 opmerkingen:

  1. Lekker zo'n leesweekendje. Zou ik ook wel eens willen, maar het zit er nog niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan. heel handig - al die bibliotheken. je zou die van ons eens moeten zien. Hij is erg mooi.

    Wij gaan zo naar airborne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jedija, jutrecht is een grote stad met veel inwoners, dus ook een groet bibliotheek. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is de bieb in de wintermaanden van okt. tot eind maart altijd op zondag open

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Denk ook eens aan een e-reader. Hoef je de deur niet meer uit en op internet circuleren talloze leuke en ook nieuwe boeken.

    Hoe dan ook: veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee, zeg! Dan kan ik voor 5 euro lid worden van de bieb in Den Haag. Vlak bij mijn werk. Leuk, nooit geweten..,,dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @euri.... Ik heb een Ipad en die gebruik ik tevens als e-reader.
    Maar bibliotheek geeft ook inspirate.

    @Ari-Atari, geen dank.

    BeantwoordenVerwijderen