maandag, september 30, 2013

Geen last met de Sym Fiddle II 505 van de zware Rotterdamse files

De AfvalVerbranding Rotterdam staat vandaag in de brand.  De Maastunnel werd afgesloten en heel Rotterdam stond vast met de spits.

Bvendien zijn er nogal wat wegwerkzaamheden zo her en der.

Wat ben ik blij met mijn super voordelige zware SYM Fiddle II 505
die lekker voordelig langs alle files heen rijdt.

Jammer dat ik niet net als vroeger dagelijks fiets, daar is de afstand te groot voor. Dan werk je ook nog eens extra conditie. Als ik wat minder ver van mijn werk woonde, dan ging ik gewoon fietsen. Op regen kun je je kleden. Het is de wind die ik het meest haat wanneer het meer dan windkracht 7 is met windstoten.

Deze Sym Fiddle II 505 heeft kostte me in 2011 - € 2.668,25, minus inruilwaarde vorige Sym Fiddle 505 die ik wegdeed met 11.605 km, omdat die onbetrouwbaar was.

De aanschaf was 1.649, plus rijklaar maken 185,00
Daarbij komt dan onderhoud en verzekeringen en nog eens een extra rieten boodschappenmand van Halfords, neoprene handschoenen aan de scooter, die houden de wind tegen, een Agu regenjas, WA verzekering, extra slot minus inruil van de vorige Sym Fiddle 505 in met minder kilometers en ik kreeg daar 834 euro voor terug, 684,60 aan benzine op 13.168 km à gemiddeld 1,73 per liter.

Kortom ik vlieg momenteel langs de files voor 0,25 per kilometer. Deze prijs gaat nog verder omlaag, naarmate er meer kilometers op deze scooter bijkomen. Ik verwacht dat ik makkelijk minder dan 19 cent per kilometer kostprijs haal

De Sym Fiddle II 505  is degelijker uitgevoerd dan zijn voorganger. Vooralsnog ben ik  er blij mee.

Een advies voor wanneer je een scooter koopt, koop hem bij een motorenhandel. Koop je hem toch bij een fietsenmaker, kijk dan of er tenminste voldoende kennis aanwezig is, bijvoorbeeld, zie je het certificaat van de Kymco hangen. Informeer bij je in de buurt. Ik kan er over meepraten. Geen goede service, je bent zwaar de sigaar later.

1 opmerking: