woensdag, september 04, 2013

Nieuw apparaten moeten plug and play zijn

Afgelopen week hield mijn vaste telefoon er mee op. Meestal betekende dit een setje nieuwe oplaadbatterijen, maar dat mocht niet baten.

Bij Informatique in de Rotterdamse regio kocht ik een nieuwe goedkoopste telefoon. Ik installeerde hem en dit was niet voldoende. De hele handleiding moest ik doorlezen en allerlei dingeni installeren. Ik besloot dat ik betere dingen te doen heb, dus eerdaags pak ik hem weer in en breng hem terug.

Tijdje terug moest ik voor mijn bedrijf een nieuwe tv kopen. Dat ding koop ik graag bij een plaatselijk bedrijf waar deze direct geinstalleerd wordt op de plaatselijke kabel.

Idem, een nieuw koelkastje, dat de destijds tweedehands gekochte moest vervangen. Ook dat koop ik liever bij een grote plaatselijke zaak. Uiteraard wacht ik vervolgens 24 uur voordat ik hem aansluit.

Om nadat je een apparaat koopt verplicht te zijn om de handleiding te lezen, het is niet aan mij besteed.

Het valt me op dat mijn Ipad al weer een paar jaar het zorgeloos doet, zomder dat ik last heb van virussen. Afkloppen, want je weet maar nooit.

Mijn Windows pc moet jaarlijks een virus-vrij update krijgen. Momenteel is het ding al weer zo traag als een slak of nog iets langzamers. Mag die weer een virus update krijgen.
Ik hoor dat je met een Apple pc daar geen last van hebt. Lijkt me heerlijk, alleen die prijs.

3 opmerkingen:

  1. Hoe doe je een virus vrij update, ik merk ook dat onze compu langzamer wordt. anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Virus updates hoeven niet meer als je Avira download.. Deze hebben 3 pakketten, waarvan 1 gratis.. Zeker een aanrader.. Gewoon even googelen op Avira antivirus..

    Heb het zelf al jaren en ben er erg tevreden mee...

    BeantwoordenVerwijderen