woensdag, september 11, 2013

Online modem een leuke naam geven

Je kent dat wel, dat je het specifieke modem van jou wil vinden, tussen al die rare nummers van Thomson en andere speciale nummers modems van KPN in jouw buurt.
Je wilt dit modem gewoon een speciale naam geven, zodat je hem meteen kunt vinden.
Een voorbeeld naam is de Spaarcentjes, of Consuminderen of een andere naam. Het maakt niet uit. Je doet dit als volgt:

Noteer de nummers die achterop je modem staan:

Naam modem:
SSID netwerk naam
WEP nummer is voor het wachtwoord,
Pin Code

Log in op de Windows PC of je laptop en klik rechts onderin op  Netwerkvermindingen en klik vervolgens op Verbinding maken, als je nog geen verbinding hebt met je PC of laptop en vul de nummers in tot je verbinding hebt met internet.

Open een browser. Voor de zekerheid Internet Explorere of Firefox en geen Google Chrome.
Tik in het venster bovenin 192.168.1.254 en je komt op de website in mijn geval voor de Thomson.
Klik op Configureren en wijzig de naam van je Thomson modem in  JouwNaam en het wachtwoord wijzig je door het WEP nummer te wijzigen in iets van 9 letters of cijfers als je dat fijn vindt.

Voor de Belkin en andere modems gebruik je  deze website.

Ik vind het wel leuk een modem waar je alles mee kunt doen.

Nu heb ik nog een paar problemen met Online. Sinds 1,5 week heb ik geen vaste werkende telefoonverbinding meer en oh ja, gisteren kreeg ik een e-mail op mijn gmail e-mail adres dat het maandelijkse kerkelijk nieuwsblad niet bezorgd kon worden.

Maar ik heb het vanmorgen wel gehad. De zonnepanelen deden raar met regenachtig weer en die panelen op de schuur daar is ook wat mee met de regen.

Twee wassen gedraaid en verdere ongein, waardoor ik niet kan zeggen dat ik nu een leuke vrije woensdag heb.

Dat ik de naam moest wijzigen van het modem, was als gevolg van de helpdesk van Online, die mij wilden informeren over hoe ik het probleem met de telefoon moest oplossen. Ik ben nu nog steeds zover. Maar ik vind dit niet geweldige service. Mij uren bezig houden en dat ik daarna zeg, het internet doet het gelukkig weer. Vanmorgen vroeg deed het internet het namelijk ook. Klunzen.
Niet dat ik zo geweldig ben, maar ik vind het niet zo'n geweldige tijdsbesteding.

Update 12-9-2013: Online geeft me binnenkort een ander modem. Misschien heb ik dan telefoon. En de spam- en virusfilter is extra hoog gezet, omdat er een Online spam mail bericht regelmatig werd verzonden. De reden dat ik nu nog vaker geen mail ontvang van bedrijven.

1 opmerking:

  1. Ingewikkeld dit soort dingen. Meestal doet mijn man ze bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen