maandag, september 02, 2013

Oorlog brengt oorlog voort, geweld brengt geweld voort

De huidige paus kan op mijn sympathie rekenen. De situatie in Syrië kan nog behoorlijk verder uit de hand lopen.

Wat is het toch beroerd, dat we nog steeds die aardolie zo nodig hebben. Je moet niet roeren in dit wespennest.  De buurlanden van Syrië, kunnen toch ook ingrijpen?

Daarom vind ik de oproep van de Paus heel goed om zaterdag te vasten en te bidden voor vrede in Syrië.
Ik ben ook niet altijd een lieverdje en zeg ook wel eens dingen die ik beter niet had kunnen zeggen.

Wat zou het toch prettig zijn als we van het goedje aardolie af zouden zijn. Gebeurt voorlopig niet, we hebben toch ook plastics nodig.
Maar wat meer onafhankelijk van aardolie daar zou ik heel blij mee zijn.

5 opmerkingen:

  1. Ik verwacht dat straks de benzine nog duurder gaat worden... En het is al zo duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook heftig. Het is afschuwelijk wat er is gebeurd in Syrië.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is vreselijk dat er nog zoveel mensen in angst, armoe en honger leven. Ik denk dat wij daar elke dag even bij stil mogen staan en onze liefde naar deze mensen mogen sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een mooi initiatief van de Paus. Ook al zal het de mensen daar weinig helpen, het is goed om bij hen stil te staan. Want wat daar gebeurd is afschuwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Tabitha, als de VS gaat ingrijpen, en Rusland is er tegen, wat dan?
    Ik ken nog wel landen waar het ook niet zo goed gaat bet de burgerrechten, zoals de VS zelf met de afluisterschandalen en Zimbabwe, en d homo's in Rusland en de man die eerst de oliemaatschappij bezat in Rusland, maar nu al jarenin het concentratiekamp. In Noord Korea, waar onlangs de ex vriendin van het huidige staatshoofd werd vermoord in bijzijn vanhaar familie. Haar familie zit nuin een concentratiekamp,
    Obama moet stoppen. De Arabische landen kunnen dit prima zelf oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen