maandag, september 09, 2013

Op sommige dingen ben ik te zuinig

Ik kan omrijden om een kwartje te besparen, zelfs zoals vanavond in de stromende regen.

Afgelopen weekend had ik totaal geen zin in boodschappen doen en ik had toch al een volle provisiekast en veel afspraken, zoals op bezoek in de volkstuin van een collega.

Gisteravond zag ik dat ik nog maar drie uien had, waarvan er een rot. Toch wilde ik vanavond gebakken uien, tomaat, courgette en zilvervliesrijst van de molen. Prima zilvervliesrijst, want sommige  soorten zilvervliesrijst lijkt eerder op witte rijst. Dat weet ik,  omdat ik soms die volkoren zilvervliesrijst van de Lidl ook wel eens in huis heb, maar liever niet.
Zwarte rijst is nog beter, maar ik weet niet waar ik dat kan kopen,

Met al dat geshop voor de beste producten voor de laagste prijs, herinner ik me nog wel eens de tijd dat ik in een kwartier met boodschappenlijstje in een kwartier in de lunchpauze bij een kleinere Albert Heijn alle boodschappen haalde en in de auto propte, terug naar mijn werk,

Die tijd ligt ver achter me.

Zo haalde ik vanavond in de zware regen de uien en het liefst bij de Aldi. De vele wegopbrekingen dwongen  me om te scooteren en zo kwam ik bij Lidl en kocht in die drukke winkel 1 kilo uien.
Dichtbij de Lidl zit de Turkse supermarkt met de voordelgste noten. Ik kocht amandelen. De walnoten zijn er nog wel, maar zijn 16 euro voor 1 kilo.

Ik eet geen vlees meer sinds november 2012, het bevalt me goed en ik eet lekker. Nu  met alle voedselschandalen verlies ik nog meer trek in vlees. Wel kies ik vaker voor vis.
Tofu staat me tegen, ook al is Tofu beter dan vis.

4 opmerkingen:

  1. Haha ik vind je stoer hoor, in de stromende regen om een kilo uien. Ik haal tegenwoordig alle supermarktaankopen bij 1 winkel (de D.irk, vrij goedkoop), Voor aanbiedingen rij ik niet meer om en dat is wel zo rustig.

    Vlees komt van een vleespakket van de boer (hoewel we meer en meer vegetarisch eten), kaas komt van de kaasboer en eieren van een hobbyboer oh ja en groenten uit eigen tuin of van de zorgboerderij bij mijn werk.

    Nou lijkt het alsof ik heel veel moet doen voor de boodschappen, maar de zorgboerderij komt de groentes op mijn kantoor brengen :-), de kippenboer woont op 50 meter afstand en de kaas kopen we gelijk voor 2 weken.Supermarktboodschappen eens per week en dan sjees ik met een briefje in een kwartier de winkel door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik vind je stoer hoor, in de stromende regen om een kilo uien. Ik haal tegenwoordig alle supermarktaankopen bij 1 winkel (de D.irk, vrij goedkoop), Voor aanbiedingen rij ik niet meer om en dat is wel zo rustig.

    Vlees komt van een vleespakket van de boer (hoewel we meer en meer vegetarisch eten), kaas komt van de kaasboer en eieren van een hobbyboer oh ja en groenten uit eigen tuin of van de zorgboerderij bij mijn werk.

    Nou lijkt het alsof ik heel veel moet doen voor de boodschappen, maar de zorgboerderij komt de groentes op mijn kantoor brengen :-), de kippenboer woont op 50 meter afstand en de kaas kopen we gelijk voor 2 weken.Supermarktboodschappen eens per week en dan sjees ik met een briefje in een kwartier de winkel door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bezoek ook vaak meerdere winkels. De uien bij de Lidl vind ik altijd lekker vers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, ik zie jouw al gaan door de regen. Dapper!

    BeantwoordenVerwijderen