vrijdag, september 13, 2013

Time management om ongestoord je ding te doen

Die heerlijk zondagmiddagen, waarop ik vaak ongestoord mijn ding kan doen, lezen, bezig zijn. Zo vaak komt het niet voor dat de telefoon stil blijft, of zo. Zeker neem ik op zondag de tijd als ik op maandag moet vergaderen. Zo ook afgelopen zondag. Ik moet wel, want zonder voorbereiden vergaderen is niet prettig.

Wat zou dat heerlijk zijn om vaker op de vroege ochtenden hetzelfde rustige ongestoorde gevoel te hebben  als op de rustige zondagmiddagen. 

De eerste dagen van de week zette ik mijn wekker op vijf uur, kleedde me snel aan en ging naar het vijftig meter van mijn huis gelegen park. Eerst liep ik een stuk en daarna deed ik wat oefeningen. Ik vroeg me af tot wanneer ik deze hype zou volhouden, maar ik genoot er wel van, lekker de spieren los maken 's mrgens vroeg, dan nog wat lezen, ontbijten en weg naar kantoor.

Het zondag gevoel, waar je niet gestoord wordt. Heerlijk. Met zo'n rustige start maakt dat je de rest van de dag ook relaxter bent.

Maar de hype duurde tot donderdagmorgen. Daarna won het gebrek aan slaap het van mijn goede voornemens. Jammer, want ik vond het heerlijk. 

Vandaag zette ik sportschoenen op mijn werk neer en in de lunchpauze wandelde ik drie kilometer in het halve uur dat me gegund is.  Ik hoop het nog lang vol te houden. 

3 opmerkingen:

  1. Dat volhouden is altijd het moeilijkste hé...hier bij mij ook
    altijd ;) spijtig want het kan zo
    deugd doen hé wat tijd voor jezelf
    nemen.
    Misschien heb je het nu wel gevonden..
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, ik snap helemaal waar je naar snakt ja. Gewoon ongestoord je ding doen. Je moet zelf de eerste stap zetten. Niemand anders doet het voor je ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is om een juist time management te hebben. Het is vooral lastig om het vol te houden. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen