zaterdag, september 28, 2013

Vleesvervangers zelf maken

Rob's budgetmenu's heeft sinds kort een plek waar vegetarische vleesvervangers.

Vleesvervangers zijn die dingen die in de supermarkt net zo duur zijn als een biefstukje, zo schrijft hij.
Ik moet hem op  zijn woord geloven, ik koop noch  de vleesvervangers, noch de biefstukjes.

Hier vind je de link

Hij schrijft en ik onderschrijf dat 100%:

  1. Veel lekkerder
  2. Meer groenten en peulvruchten
  3. Geen E-nummers en andere ongezonde vulstoffen
  4. Het past in het budget eten, en het kost maar een fractie van de kosten voor een vleesvervanger in de supermarkt.
Tips:
Tofu koop je bij de Jumbo: 500 gram 1,29 geproduceerd in Lelystad
Kaas koop je bij de Aldi 4,00 per kilo.







3 opmerkingen:

  1. Ik zag dat Jumbo nu ook tempeh in het assortiment heeft. Het ligt op de groenteafdeling in de koelkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vleesvervangers kunnen idd duur zijn, maar bij de lidl valt de prijs enorm mee.

    Ik heb pas kikkererwten gekocht om burgers van te maken. Goedkoop, gezond en ik hoop lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien is vlees gewoon te goedkoop.

    Ik eet een stuk minder vlees en meer noten, ei en inderdaad vleesvervangers of andere alternatieven.

    BeantwoordenVerwijderen