woensdag, oktober 16, 2013

572 euro per zorgverzekerde spenderen aan marketing kosten

Wat mij betreft gaat de zorgpremie per verzekerde per jaar met 500 euro omlaag, dan is er nog altijd 71 euro over aan marketingkosten voor de zorgverzekeraars.

De zorgverzekeringen spenderen miljoenen aan reclame maken in de komende periode om toch vooral bij hen te komen in 2014.
De Telegraaf rekende het uit en  zag dat alle verzekeraars  541 miljoen uitgaven om bij hen klant te worden. Dat is  571 euro per klant!

Niet iedere verzekeraar gaf zoveel uit, CZ  183 miljoen, Menzis 42 miljoen, maar Menzis is minder groot dan CZ.


Bron: Mijn geld blog. en Nationale zorggids en nog vele anderen.



9 opmerkingen:

  1. Hoi las ergens je reactie dat je zo kan balen van stroom die wordt verbruikt terwijl je gasten weg zijn. Kan je niet ergens een mooi kaartje neer leggen dat je graag aan het milieu denkt en hoopt dat de gasten daar ook rekening mee willen houden en dus zaken uitdoen als ze weggaan. Dit zie je in hotels ook steeds meer. We hebben wel eens een kamer gehad waarbij alles automatisch uit ging als je je pasje waarmee je de deur moest opendoen uit het stroomvoorzieningsding haalde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet normaal dat er zoveel geld naar marketing gaat. Stoppen met marketing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit bij Anderzorg. Die belooft elk jaar iedereen die een verzekerde aanbrengt een premie van 20 euro. maar daar maken ze zo'n janboel van (door gegevens onvolledig te registreren) dat je in in april/mei zelf achter je geld aan moet. Dan vragen ze je vervolgens om het BSN van degene die je hebt aangebracht, en dan moet ik ze vertellen dat je helemaal niet zomaar toegang tot andermans persoonsgegevens mag en moet hebben. Maar vandaag was het weer prijs met AnderZorg. Ik kreeg een aantal tandartsrekeningen en heb geen tandartsverzekering. Dat ging altijd goed, ik kreeg dan de nota van Famed. Dit keer hebben ze er echt een janboel van gemaakt. Verkeerde nota's waarop staat dat ik wel een tandartsverzekering heb en dat AnderZorg de rekening vergoedt. Uiteraard doet AnderZorg dat niet, want ik ben niet verzekerd voor tandartskosten. enfin, AnderZorg en Famed geven elkaar de schuld, maar stellen wel dat ik alles moet betalen. Uiteraard zijn ze alleen achter een duur servicenummer bereikbaar en als je je vraag/klacht per mail stelt wordt die behandeld door een of andere wipkip die zich duidelijk niet in de zaak verdiept heeft. Grrr, ik begin bijna die Ombamacarehaters te snappen (not). Niet bij AnderZorg verzekeren, hoor. Ze zijn wel de goedkoopste, maar hun service en administratie is één grote janboel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. uiteindelijk geld dat natuurlijk voor heel veel meer diensten en producten,maar in het geval van zorgverzekeringen en bijvoorbeeld energie maatschappijen is het wel dubbel ,omdat dit diensten zijn waar je als consument niet omheen kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is met marketing net als met kortingen en welkomstkadoos uiteindelijk zijn het de consumenten die opdraaien voor die kosten. zou je dat soort kosten wegnemen dan zou alles veel goedkoper zijn ,maar aan de andere kant leveren die kosten zoals marketing, kortingen en welkomstkadoos natuurlijk ook weer wat op in de vorm van werkgelegenheid. de vraag is alleen wat levert meer voordelen op, bezuinigen op allerlei zaken zoals marketing of investeren in banen door wel te investeren in marketing

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Geldover, dat is een investering die ik er niet uit haal.
    Fijn dat je meedenkt. Nee, ik koet het hebben van een warme lach en dan vertellen dat energie geld kost. Dat ik anders de tarieven om hoog moet doen enz. Enz. Iedere keer weer. In hotels raken ze wel eens wat kwijt. Tot op heden heb ik hier nog nooit last van gehad.
    Tuurlijk levert de kamer meer op dan de investering. Ik was alleen nogal nijdig van orgen.

    @Anderzorg staat bekend om de slecht afhandeling van zijn zaken.



    BeantwoordenVerwijderen