dinsdag, oktober 22, 2013

Boete voor tegen het verkeer inrijden 137 euro

Een paar weken terug in het weekend had ik bezoek. De Rijksweg was afgesloten en de doorgaande weg naar mijn wijk is tot begin 2014 afgesloten.

Twee stellen kwamen op bezoek. Het ene stel volgde de adviezen op en kwam keurig via de omweg aan.
Het andere stel, de man reed, bedacht dat op zondagmiddag ze best wel tegen het verkeer in konden rijden, af en toe de berm in, maar ze waren er gekomen. Verbaasd voreg ik aan de vrouw, waarom stapte je niet uit de auto, of reed jij niet. Met andere woorden, waarom liet je dat toe?

Een half antwoord volgde. Zij is notabene nog erger dan ik, dat je zelf verantwoordelijk bent voor je fouten enz.

Gisteren ontvingen ze de brief met acceptgiro 137 euro er op. Ze vond het wel grappig. Ergens waren ze toch geflitst.

2 opmerkingen:

  1. Zonde van het geld. Zou er zelf niet om kunnen lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook niet, had ze beter het geld aan een goed doel kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen