dinsdag, oktober 01, 2013

Door verzakkkingen is het riool kapot onder het huis

Snds afgelopen weekend ruik ik af en toe een putlucht. Afgelopen weekend was het nog een beetje licht, toen dacht ik nog: '  zou het doucheputje misschien verstopt zijn'.  Vanavond toen ik thuis kwam was het heftiger. Brrr...

Na een uur had ik het in de gaten, de lucht komt onder het kruipluik naar boven.
Ik belde de onderhoudsman die bij mij in de buurt woont en hij  komt morgenmiddag tussen vijf en zes kijken. Deze onderhudsman rekent 35 euro per uur plus btw. De btw is nog steeds 6%!

In gedachten tel ik de vrije tijd dat me dit weer gaat kosten. Ik verwacht niet dat het heel erg duur zal zijn. Eerlijk gezegd verwachtte ik het al enkele jaren.

Ik woon in een veengebied, waar de grond constant in beweging is, iedere keer moet er worden opgehoogd.. In een aangrenzende wijk werd tot voor kort met piepschuim de straten opgehoogd.

Zelf hoog ik eens in de vijf jaar op. Ik zou het ook wel eens met piepschuim willen ophogen. Hoe dat moet? Geen idee.
Voorlopig wil ik dat deze putlucht zo snel moegelijk weg gaat.

10 opmerkingen:

  1. Ooh dat is vervelend! Ik hoop voor je dat het meevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien de moeite van het navragen waard: informeer eens bij je verzekering of het onder de woonhuisverzekering valt? Bij ons, wij hadden vorig jaar een kapotte erfgrensput, werd het gedekt door de woonhuisverzekering van Centraal Beheer Achmea en werd de reparatie van ca €650 vergoed. Het werd meteen na de telefonische melding gestort en de rekening moesten we bewaren in verband met een eventuele (steekproef)controle.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij wonen ook in zo'n wijk. Allemaal veengrond. Regelmatig zakt de grond. De gemeente heeft wel een keer opgehoogd met piepschuim, maar dat was helaas in een andere wijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ellen, weer een goede tip. Dank je. Ik heb uitgebreide opstal van FBTO en porbeerde zojuist het schadeformulier in te vullen, moet nog wachten tot de offerte eind van de middag.

    Inmiddels is mijn dagelijks saldo op de ASN en ING op 10 euro.

    Ik zag alleen de Biodermal als aanschaf idee op de drie dolle dwaze dagen, maar ik heb geen zin om naar de stad te gaan. Met mijn verjaardag krijg ik een bon van de haarshop en dan ontvang ik altijd 10% korting op alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan het niet zo zijn dat de gemeente aansprakelijk hiervoor gesteld kan worden? Laat dat eens nagaan, bij juridisch loket bijvorobeeld?

    Sterkte met de vervelende tijd en kosten verspilling!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat ik op de klei woon. Dat verzakt niet zo snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Ruby, nee, dat is niet voor de gemeente, het ligt op eigen grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je het al jaren verwachtte, waarom heb je dan niet eerder wat ondernomen? rioollucht is niet echt bepaald een pretje, anders hadden ze het wel gebotteld en verkocht in de winkels :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was niet bij mij, maar bij de buren. Tot op heden is het nog niet bij mij gebeurd, wel bij de buren.
      Herhaaldelijk heb ik gevraagd, wanneer het bij mij kapot gaat en of het al vast niet vervangen kan worden.

      Het antwoord is steevast. Nee, mevrouw, dat hoeft niet. Bij u is het goed....
      Het is dus wachten tot de koe verdronken is.

      Verwijderen
  9. Geweldig artikel! geweldige inhoud moet gedeeld worden! :)

    BeantwoordenVerwijderen