donderdag, oktober 24, 2013

Huizenruilen tijdens vakanties

Al jaren droom ik van een reis naar Australië. Maar steeds schuif ik het voor me uit. Te duur, reisduur is te lang.
Ooit dacht ik, wanneer ik met pensioen ga, dan ga ik. Maar de pensioenen gingen om laag, de belegginskosten voor ABP sky high  omhoog. 25,8 % van de premie momenteel.  Ik vind dit niet kunnen.

Maar enfin, ik werk nog steeds door en ik realiseer me dat ik mogelijk meer pensioen opbouw dan de jongeren zullen doen. Hoopvol ben ik dan ook over de nieuwe regelingen die er zullen komen.

Ik hoop wel dat de pensioenpotten voldoende gevuld blijven om aan de verplichtingen te blijven voldoen in de toekomst. We leven dus nu.
Ik wil naar Australië.

Dus ben ik actief op huizenruilsites. Wie weet, waar ik leuk een poosje kan overnachten in het verre Australië. Helaas is het land zo groot, dat het ondoenlijk is, om in één vakantie dit allemaal te ontdekken.
Waar familieleden over campers beschikken, heb ik misschien de mogelijkheid om van huis te ruilen. Scheelt toch weer aanzienlijk op reiskosten......

Ik ben nog niet weg, dus ik schrijf er vast nog wel eens over.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind dat wel een behoorlijk misleidend percentage, want dat zijn alle kosten van het pensioenfonds gedeeld door de nieuw ingebrachte premies van dit jaar. Geef mij liever alle kosten van het pensioenfonds gedeeld door het totaal beheerde bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat "Spaarolifantje" gelijk heeft want zo wordt er normaal ook naar gekeken en is het door de schaalgroote slechts 0,15%.
    Een schijntje dus.

    BeantwoordenVerwijderen