woensdag, oktober 30, 2013

Liever ontslag in 2013 dan in 2014

Een zilveren handdruk van de werkgever bij ontslag is in 2013 aantrekkelijker dan in 2014.
Ik zou er een klap de hypotheek helemaal mee kunnen aflossen, en dan nog veel geld overhouden voor andere dingen.

In 2013 heb ik recht op een maand salaris voor ieder jaar die ik heb gewerkt bij alle devisies van de organisatie. Het is ongeveer 38 jaar!
Dat betekent 38 maanden een bruto maandsalaris inclusief vakantiegeld.

Komt het ontslag in 2014, dan heb ik, dankzij het sociaal akkoord, recht op een kwart maand per jaar, met een maximum van 75000 euro. Dat is een kwart van het bedrag in 2013.

Ik besprak het alvast met de manager en mede OR lid, want de afgelopen dagen zag ik een delegatie van personeelszaken en ook het dagelijks bestuur van de OR., dus ik heb het idee, dat het moment snel naderbij komt.
Het sociaal statuut wordt in werking gezet.

Aanvullende wetgeving van het sociaal akkoord zorgt er voor dat stamrecht, gouden en zilveren handdrukken voor 15 november 2013 moeten worden uitgekeerd, zo vertelde ontslagrecht vanmorgen telefonisch.

Kortom ik was even blij met een dode mus.


Erica Verdegaal, schreef afgelopen week een stuk over stamrecht, wat de beste methode is om het geld weg te zetten. In mijn geval zou dit banksparen zijn.

Alle verslagen van de voortgangsgesprekken en functioneringsgesprekken van de laatste drie jaar heb ik op USB stick gezet en ook uitgeprint.

Tevens heb ik de NAW gegevens opgevraagd bij een inmiddels ontslagen werkneemster, wiens functioneringsgesprekken slecht waren geweest de laatste jaren en dankzij haar advocaat heeft ze er toch een leuk bedrag uit gehaald.

Ook al krijg ik geen extra's dankzij een advocaat, ontslag in 2013 heeft al zo wie zo tot gevolg, dat ik de hypotheek tot nul euro kan aflossen.een stuk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten