maandag, oktober 21, 2013

Mijn aankopen in the buy nothing new maand

Of het nu buy nothing new month is of niet, over vrijwel alle aankopen denk ik vooraf na.

De pruimenstruik kocht ik in september al en haald ik in oktober op.

Nee, wat echt bijzonder is, zijn de nieuwe peper- en zoutmolen die ik kocht, samen met de signaal klok voor 53,50 euro bij Marskramer.
Mijn oude pepermolen was al een tijd kapot en de klok was ook al snel kapot. Deze kocht ik eerder bij Action. Ik vind het prettig de juiste tijd te hebben in de keuken. De factor tijd is erg belangrijk in mijn leven, waar gebrek aan tijd chronisch is,

Deze kocht ik met VVV cadeaubonnen van 50 euro die ik na lange tijd verdiend had met het scannen van de boodschappen via GFK consumerscan.
Zodra ik mijn boodschappen heb gekocht pak ik de scanner om de boodschappen te scannen. GFK plaatste de scanner bij mij en waarvoor ik een energieverbruiksvergoeding van jaarlijks negen euro omtvang.

Ik pak dan de scanner, het boekje met scandingen, de kassabon en scan vervolgens de boodschappen.
Per kwartaal ontvang ik een folder met info, de waarde van mijn punten. Jaarlijks, begin december nog een papieren enquete waar me het hemd van het lijf wordt gevraagd.

Tijdens het scannen wordt regelmatig gevraagd of  ik over het winkelbezoek nog vragen wil beantwoorden met behulp van de scanner en het codeboek.

Uit de folder blijkt dat GFK het familie gevoel omderstreept.
Toen ik geopereerd werd aan mijn voet ontving ik een handgeschreven ansichtkaart met namen van medewerkers.
Het werkt, deze aanpak, het maakt dat je het scannen van de boodschappen bijdraagt aan informatie, aan nieuws.


4 opmerkingen:

  1. Dat apparaat kende ik nog niet! Is het niet veel werk om elke keer te scannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje, ja je bent met de weekboodschappen zeker tien minuten bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik vragen hoelang het dan duurde voor je die 50 euro aan cadeau bonnen had verdiend?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Eurootje, het duurde een jaar. Het had sneller gekund wanneer ik de enquetes via de scanner over de boodschappen had ingevuld, denk ik. Bij mij is het een gewoonte geworden.

    BeantwoordenVerwijderen