dinsdag, oktober 15, 2013

Overgestapt van woonverzekering

Dankzij het blogjevan Zuinigaan, maakte ik een winst van 42 euro door gewoon vanuit de luie stoel over te stappen van de woonverzekering van FBTO naar SNS reaal. Dat is toch snel verdiend. Een tank benzine of zo, maar dan jaarlijks.

Bij FBTO genoot ik al een korting, dankzij het lidmaatschap van de ' Vereniging Eigen Huis' .
Toch ondanks de korting ben ik toch nog voordeliger verzekerd bij SNS reaal per 1-2-2014. Dan loopt de verzekering bij FBTO af.

Voldens de site van de Consumentenbond en de site van Independer heeft SNS Reaal ook nog eens een betere klant tevredenheid,

Het enige minpuntje is de maandelijkse incasso. Ik betaal graag 1 keer per jaar.

Had ik dan niet een schade te melden bij FBTO in verband met het riool, dat zo stonk? Tja, blond he, nou ja donkerblond dan. Het riool lekkage was van de buren. De mijne is nog steeds droog.

Zo zie je maar, toch weer regelmatig nakijken of je nog voordelig uit bent.

4 opmerkingen:

  1. Had je bij fbto ook stapelkorting doordat je er meerdere verzekeringen afnam en heb je daar ook rekening mee gehouden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Geldover, ik heb alleen een zorgverzekering en woonhuisverzekering. Die autoverzekering krijg ik nergens voordeliger dan bij Polisdirect

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt toch nog wel een aansprakelijkheidsverzekering ergens??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem, inclusief WA verzekering. Dat is belangrijk, ook al is de premie laag en wordt er zelden wat uitgekeerd.

    Bij de vergelijking maakte ik gebruik van mijn huidige polis, want ik wilde er zeker van zijn dat ik voor dezelfde bedragen en voorwaarden verzekerde. Bij ,FBTO had ik de glasverzekering er uitgewerkt, omdat glas.na 12 jaar niet meer verzekerd is. Nu heb ik zelfs de glasverzekering er weer bij. All risk.

    Ik dacht zo, na brand kun je nooit meer nagaan welke ramen al dan niet 12 jaar oud zijn.

    BeantwoordenVerwijderen