donderdag, oktober 03, 2013

Overvloed

De oogsttijd is er nog!

Enkele foto's:

Zinnia's, courgettes, druiven, zelf gebakken speltbrood, stukje opnieuw in de spiegel




 De tomaten wilden maar niet rood worden in de kas, misschien wel in huis?
Sierpompoentjes geteeld in mijn eigen achtertuin.

Ik had van alles geprobeerd, courgettes, pompoenen, alleen de sierpompoenen groeiden uit. Te hard, ik heb veel moeten snijden.

O ja, de tuinstoeltjes leg ik altijd op hun zij. Als het geregend heeft kan het water niet weglopen in de zitting. Op de zij liggende stoeltjes hebben er geen last van.
Die Afrikaantjes, zelf opgekweekt en ze bloeien nog steeds. Daarachter een gekochte plant.



Momenteel eet ik alleen spinazie, spinazie en o ja, spinazie.
Oudste broer heeft 100 kroppen spinazie laten groeien, dus ik vind het zonde om nog iets anders te eten.
Spinazie kun je op alle mogelijke manieren eten, ik eet veel groente en weinig bij gerechten, dus ik heb er geen moeite mee om er veel van weg te werken.

Mijn vriezer is vol, geweckte groenten vind ik niet zo lekker. Ik overweeg nog om potjes met spinazie en peulvruchten samen te maken. Een gerechtje voor tussendoor zeg maar.

7 opmerkingen:

  1. lekker bezig , en tevreden zijn is toch wel alles he ? , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spinazie is gezond, maar de kinderen vinden het hier niet lekker. Misschien ben ik niet origineel genoeg. je kunt heel veel met spinazie toch?

    Dat brood, komt het uit de over of een bakmachine?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jedija, op Rob's budgetmenu vindt je veel vordelige en goede gerechten met spinazie
    http://www.robsbudgetmenus.nl

    Spinazie lasagna, spinazietaart, spinazie salade met pasta, of zilvervliesrijst, gewokte spinazie met geitenkaas spinazie met ei en / of noten.
    Spinazie rauwkost salade met bramensap en stukjes appels

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jedija, zlf gevakken, zoek op Kenwood en je vindt het recept. Er zit ook nog sesamzaad in, goed voor de eiwitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spinazie of andijvie. lees dat het kroppen zijn en bij mijn wete zijn spinazie nog steeds allemaal losse blaadjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spinazie of andijvie. lees dat het kroppen zijn en bij mijn wete zijn spinazie nog steeds allemaal losse blaadjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Geldover, helemaal gelijk, echter Jedija vroeg spinazie. Spinazie of andijvie kun je op dezelfde manier behandelen.

    BeantwoordenVerwijderen