donderdag, november 28, 2013

1,5 maand gewacht op betaling en nu ben ik er klaar mee

In sprookjes geloof ik zeker, graag vier ik Sinterklaas, maak gedichten en koop cadeautjes.

Weer heb ik een bedrijf die sprookjes vertelt, en deze week al drie keer vertelde dat er betaald zou gaan worden. Niet dus. De persoon wilde hier blijven tot volgend jaar mei, van maandag tot vrijdagmorgen. Prima mens en hij logeert hier al anderhalve maand, dus zes weken.

Nadat ze gistermorgen weer vertelde dat het bedrag echt, heel echt was overgemaakt naar mijn bankrekening en dat het er morgen echt op zou staan, geloofde ik dat.
Maar vanavond keek ik vol verwachting op mijn bankrekening en weer geen geld.

De man in kwestie vertelde ik dat het geld ondanks herhaaldelijk aanmanen, niet was aangekomen en of hij de sleutels morgenochtend wilde achterlaten.
Hij kwam in actie en vertelde dat slecht betalingsgedrag vaker voorkwam binnen het bedrijf.
Hij belde de projectleider, gaat er morgen weer achteraan. Ik geloof hem, want de man is oprecht.

Het bedrijf stuur ik nog een laatste sommatie met een verwijzing naar mijn incassobureau. De man mag zijn sleutel houden, maar ondertussen doe ik mijn best om nog wat extra tijd te investeren om het geld binnen te harken.

Wat doen die bedrijven moeilijk, maar ik begrijp best dat een aannemersbedrijf ook pas na twee manden of later betaald wordt, maar ik ben een bed and breakfast, dus dokken graag en snel ook!

Update 2-12-2013: Het eerste wonder is geschied. De eerste betaling voor drie weken is binnen. Gelukkig kan ik de electricien betalen die eerder voor een tweede gastenkamer in wording, geaarde stopcontacten heeft bijgemaakt.

4 opmerkingen:

  1. Oh, ik heb ook zo'n hekel aan mensen die zeggen dat ze betalen en het dan niet doen! Ik heb het helaas ook een paar keer bij de hand gehad. Wel fijn dat de meneer je nu in ieder geval betaald heeft. Voor hem ook geen prettige situatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het geen optie om sleutelgeld te vragen die je eerste maand kosten dekken bij langere verhuur, het bedrijf loopt dan een maand in voren met betalingen en weet dan altijd dat je geld moet hebben of anders de huurder de volgende maand naar een andere stek moet zoeken. Kun je de huurder bv halverwege de maand op de hoogte brengen van de situatie en dat het bedrijf dan nog 2 weken heeft om aan te zuiveren. Lijkt me veel prettiger werken. Als ik ergens een b and b huur betaal ik toch ook vooraf..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken een gezond bedrijf dat failliet is gegaan om dat afnemers niet betaalden.
    Je wilt een goede klant niet kwijt en de schuld stapelde zich op.
    Op een gegeven moment slaat de weegschaal om en heb je zelf problemen.
    20 man werkeloos door slecht betalende afnemers.
    En die gaan zo weer ergens anders heen en doen hetzelfde spelletje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend dat je zoveel werk erin moet steken om je geld te krijgen. Fijn dat de meneer nu zelf betaald, zodat jij je geld hebt. Kan me voorstellen dat het voor hem ook vervelend is.



    BeantwoordenVerwijderen