woensdag, november 06, 2013

Geld bijverdienen

Behalve consuminderen wil je, als je schulden aflost, ook meer geld verdienen. Alle kleine beetjes helpen nietwaar?

Toch vind ik dat goed consuminderen ook een vorm van geld verdienen is. Wanneer ik op sta, om het licht uit te doen, de oven niet te lang door laat branden, de snelkookpan gebruik, of de rijst in een pan met daaromheen een fleecedeken laat verder garen, dan zeg ik, terwijl ik die handeling uitvoer: "Verdiend". Immers veel kleintjes maken een grote en een cent verdienen is het begin van een miljoen :-).

Maar echt geld, de winst omgezet in direct geld, dat kun je doen door bijvoorbeeld
  • Mysterie shoppen
  • Gastadres worden van Vrienden op de Fiets
  • Je huis opruimen en spullen verkopen.
  • Reclames klikken, gaat langzaam, soms te langzaam, dus gebruik ik ook de zoekmachine Vinden.nl, daarmee verdien ik ook clix via Euroclix.nl.  Geld verdienen via deze site en overige sites gaat menigeen te langzaam. Maar goed, maandelijks verdien in ook ounten door deze zoekmachine te gebruiken, zolang ik inlog via Euroclix. Het voordeel van deze site is, dat het de gevonden en aangeklikte link opent in een nieuwe pagina. Nadeel is dat Google beter werkt. Maar op de Ipad en mogelijk ook je smart telefoon, dat de gevonden pagina opent op een neiwue pagina. Je raakt je zoekopdracht niet kwijt en je verdient ook nog eens clix. Bij mij is dit tussen de 50 en 100 clix.
  • Schrijf verhaaltjes, blogs voor de krant. De gratis krant Metro levert geld op voor een door jou geschreven en geplaatste column.
  • In de participatie economie, waarin het omtslagrecht wordt versoepeld, en dat je vast wel een keer de WW in gaat, is het goed om te weten, dat het bedrijf dat je al naast je gewone baan had, zoals inmiddels velen, dit geen invloed heeft op je WW uitkering. Wanneer je een WW uitkering hebt en je begint dan een bedrijf, dan heeft dit wel invloed oo je uitkering. Ik grap wel eens, dat straks de samenleving alleen maar bestaat uit ZZP-ers. Hoorde ik dat er inmiddels al ZZP-ende buschauffeurs zijn die ingezet worden oo de bussen van de RET!
  • Probeer een Lets winkel te vinden, of start die zelf in samenspraak met de gemeente. Dit is een echte share economie waarin je door iets te doen voor een ander Lets verdient die je, net zoals echt geld kunt inzetten voor klussen.
  • wat ben ik nog vergeten, reageer, dan schrijf ik het hier later bij.

2 opmerkingen:

  1. Hé, ik heb al heel wat dingen voorbij zien schuiven op mijn zoektocht naar bijverdiensten....maar je hebt er toch nog leuke bijstaan. Vooral die metro vind ik super!Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen